Menu strony
Strona główna
Galeria zdjęć - archiwum
Uroczystości przedszkolne 2019/2020
Filmy
Ogłoszenia
Dokumenty
Wyszukiwarka
Twoje konto
Kontakt
Nauczanie zdalne
Religia
Pedagog
Wznowienie pracy przedszkola
Kalendarz uroczystości

Plan współpracy

Zdrowo jem, więcej wiem!

Cała Polska Czyta Dziecom

Bezpieczny Przedszkolak

News : WITAMY NA STRONIE PRZEDSZKOLA W UJEŹDZIE GÓRNYM
Grupa Biedronki 4-5 latki

 

  Nauczyciel: mgr Dorota Śledzińska tel. 661-562-906

 

 

 

22.06.2020 - 26.06.2020

 
Witam Kochani!

 
Dziękuję wszystkim za przesłane prac z tamtego tygodnia.:)
Temat tygodnia Kolory Lata
Zapraszam do zabawy:)
Czekam na wasze prace biuro@dreslandia.com


Chętnych rodziców i dzieci 4-letnie zapraszam w dniu 26.06.2020r od 9.30 do 10.30  po odbiór dyplomów oraz nagród książkowych natomiast,  dzieci 5 -letnie zaprasza dnia 26.06.2020 r na godzinę  11.00

Do zobaczenia:)

 

 

Poniedziałek „Żółty”


Żółty parzy” – zabawa ruchowa z elementem rzutu. Rodzic rzuca piłkę do

dziecka, wypowiadając nazwy kolorów. Dziecko, słysząc nazwy wszystkich

kolorów oprócz żółtego, musi złapać piłkę. Jeżeli dziecko nie złapie piłki,

słysząc nazwę innego koloru niż żółty, lub złapie ją, słysząc nazwę koloru żółtego

– oddaje fant. Na koniec zabawy dzieci muszą wykupić fanty, np. śpiewając

piosenkę.


„W góry lub nad morze” – dziecko swobodnie maszeruje po sali. Na hasło:

W góry! dzieci naśladują marsz po górach lub wspinaczkę – wysoko unoszą

kolana i wyciągają ręce w górę. Na hasło: Nad morze! dziecko naśladuje ruchy

pływaka.


„Co ma żółty kolor?” – zapraszam na  zagadki Tomasza Jabłońskiego:


Cóż to jest za gwiazda, co na żółto świeci,

Daje światło, ciepło, radują się dzieci. (Słońce)


Cóż to za roślinka – jak małe słoneczko,

Żółte płatki wokół, na łodyżce mieszka,

Jak jest jeszcze mała, to ją podlewamy,

A jak już dojrzeje – nasionka zjadamy. (słonecznik)


Rodzic zadaje dziecku pytanie: Co jeszcze kojarzy się wam z kolorem żółtym?.  Rodzic przygotowuje ilustracje i obrazki z książek ukazujące Słońce

w różnych jego fazach: świt, południe, zmierzch. Wyjaśnia pojęcie horyzont.

Dzieci uważnie oglądają obrazki.

 

Następnie Rodzic zadaje pytania:  

  • Czy Słońce rzeczywiście jest żółte?;  
  • Jaki kolor ma Słońce, gdy pojawia się na horyzoncie?;  
  • Jaki kolor ma Słońce, gdy jest wysoko na niebie?; J
  • Jaki kolor ma Słońce, gdy chowa się za horyzont?;  
  • Jaką rolę pełni Słońce?.



Piosenka na kolorowe lato

sł. Agnieszka Galica

muz. Tadeusz Pabisiak

 

https://www.youtube.com/watch?v=l4iKGDoEwq0


Przyszło do nas lato,

kolorowe lato.

Hej maluchy, hej dzieciaki,

co wy na to?

Będziemy po łące

biegać na bosaka,

razem z żabą zieloną

przez kałuże skakać.

Ref. Hej maluchy, hej dzieciaki,

co wy na to,

że będziemy się bawili całe lato?

Przyszło do nas lato,

pełne słońca blasku.

Wybuduję gdzieś nad rzeką

zamek z piasku.

Będziemy motyle

gonili po łąkach.

Policzymy, ile kropek

ma biedronka.

Ref. Hej maluchy…


Aktywne słuchanie piosenki. Podczas słuchania piosenki porusza rękami, głową, tułowiem w dowolny sposób.

Po wysłuchaniu

Rodziczadaje pytania:  

  • O czym jest mowa w piosence?;
  • O jakiej porze roku mówi piosenka?;
  • Jakie zwierzęta są wymienione w piosence?;
  • Co, według słów piosenki, dzieci będą robiły latem?.

 

„Mierzymy promienie Słońca” – zabawa dydaktyczna. Rodzic na tablicy przyczepia żółte koło oraz odchodzące od niego paski różnej długości. Zadaniem dziecka jest przyjrzeć się uważnie i powiedzieć, który promień jest najkrótszy, a który najdłuższy. Następnie Rodzic proponuje, aby dziecko zmierzyło długość promieni za pomocą sznurka. Pomaga dziecku odpiąć promienie, a dziecko dokonują pomiarów. Na koniec Rodzic prosi, aby dziecko ułożyły promienie od najkrótszego do najdłuższego.

 

„Gra w żółte” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko maszeruje, podskakuje

bądź biegają po sali w zależności od rytmu podawanego przez Rodzica Gdy dźwięki milkną, Rodzic głośno podaje nazwę koloru. Dziecko muszą odszukać podany kolor w sali i dotknąć go.

 

Praca z K4., 25 – uzupełnianie brakujących elementów zgodnie z podanym rytmem. Zadanie dodatkowe – wybieranie drogi ptaszka do gniazda tak, by zebrał

jak najwięcej gałązek. Przeliczanie gałązek.(5-latki)

 

 

Zadanie dla 4-latków

 


 

"Żółte stworki-potworki” – lepienie z żółtej plasteliny. Praca według pomysłu

dziecka. Wymyślanie nazw stworków.

 

 

 

Wtorek Zielony

 

"Gramy w zielone" słuchanie wiersza W. Broniewskiego


„Proszę o zielone!”

zaklekotał bociek

do zielonej żabki,

co siedziała w błocie.

Ale mądra żabka

prędko myk! pod wodę:

„Miłe mi, bocianie,

moje życie młode”.

Rosły w błocie modre

niezapominajki

i boćkowi rzekły:

„Znamy takie bajki!

Chciałbyś żabkę połknąć,

lecz się obejdź smakiem:

żabka gra w zielone

z młodym tatarakiem”.


Pytanka:)


  • O jaki kolor poprosił bocian?;
  • W jaką grę chciał grać?;  
  • Z kim bocian chciał zagrać w zielone?;  
  • Jakie kwiatki rosły w błocie?;  
  • Z kim żabka zagrała w zielone?.


 Dziecko wspólnie z rodzicem przeprowadzają analizę i syntezę słuchową wyrazów: żaba, bocian, tatarak, dzielą każdy wyraz na sylaby z pokazaniem na palcach liczby sylab, wyróżniają głoski pierwszą i ostatnią, dzielą na głoski i pokazują na palcach liczbę głosek.

 

„Zielone zagadki” – rozwiązywanie zagadek Arkadiusza Maćkowiaka. Rodzic mówi zagadki. Dzieci rysują ich rozwiązania, np.


Bardzo boi się bociana,

Z kumkania jest bardzo znana.

Gdy ją w bajce się całuje,

Wygląd księcia uzyskuje. (żaba)


To roślina popularna oraz bardzo zdrowa.

Ukiszona bywa w beczce – pyszna, wyborowa.

Jeszcze dodam, że jej głowa jest cała zielona.

To już koniec podpowiedzi – zagadka skończona. (kapusta)


„Zrób tyle, ile pokażę” – zabawa ruchowa. Rodzic ma przygotowane kartoniki

z kropkami 1–9. Dziecko porusza się po całej sali zgodnie z rytmem podanym

przez Rodzica Gdy muzyka milknie, Rodzic pokazuje dowolny kartonik. Dzieci głośno liczą kropki i robią tyle pajacyków (przysiadów, podskoków), ile jest kropek

na kartoniku.


„Zielone okulary” – zabawa wzrokowa z wykorzystaniem K4., 26. N. daje dzieciom kartę i nożyczki. Dzieci wycinają obrazki, następnie dobierają się w pary.

Jedno z dzieci układa obrazki w szeregu. Drugie zapamiętuje ich kolejność i po zasłonięciu obrazków stara się ułożyć swoje dokładnie w takiej samej kolejności.

(5-latki)

 

Zadanie dla 4-latków


 

 

 

 

Środa Niebieski

 

 

„Szukamy koloru niebieskiego” – rozmowa z dzieckiem. Rodzic zadaje dzieciom pytanie: Co kojarzy się wam z kolorem niebieskim?. Dziecko odpowiada, wszystkie odpowiedzi są dobre. Następnie dziecko ogląda swoje ubrania i inne przedmioty w sali, które są w kolorze niebieskim. Porównuje ich odcienie, posługując się pojęciami: jasnoniebieski, ciemnoniebieski, błękitny, granatowy, turkusowy itp.


„Latawiec” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje różne figury geometryczne: trójkąty, koła, kwadraty, prostokąty – powycinane z kolorowego papieru makulaturowego.

Zadaniem dziecka jest ułożenie figur na kartce tak, aby powstał latawiec, a następnie przyklejenie ich. Po wykonaniu pracy dziecko podają nazwy figur,

które wykorzystały do ułożenia latawca.


„Gra w niebieskie” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko maszerują,

podskakują lub biegają po sali w rytm dowolnej muzyki. Gdy muzyka cichnie, Rodzic głośno podaje nazwę koloru. Dziecko muszi odszukać podany kolor w sali i go dotknąć.

 

Zadanie dla wszystkich dzieci (prosze wybrać po jednej karcie pracy)

 

https://eduzabawy.com/karty_pracy/bystre-oczko/lato/

https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/lato/


 

Czwartek Różowy bądź Czerwony

 

 

„Co widać przez różowe okulary” – malowanie na temat dowolny różową farbą. Dziecko ma przygotowane na stoliku farby w kolorach czerwonym i białym. Na paletach miesza oba kolory w niewielkich ilościach tak długo, aż uzyskają kolor różowy. Podczas malowania sukcesywnie dorabia sobie koloru.

 

„Gra w różowe / czerwone” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko maszeruje, podskakuje bądź biega po sali w rytm dowolnej muzyki. Gdy muzyka

milknie, Rodzic głośno podaje nazwę koloru. Dziecko muszi odszukać podany kolor w sali i dotknąć go.


„Kolorowe zagadki” – układanie zagadek. Rodzic prezentuje dzieciom obrazki letnich czerwonych bądź różowych owoców i kwiatów: czereśni, truskawek, malin,

porzeczek, maków, róż. Dziecko: określa, co je łączy, podają nazwy owoców

i kwiatów, losują kartkę, układają zagadkę na temat obrazka.


Praca z K4., 27 – wycinanie obrazka wzdłuż przerywanych linii, układanie go

zgodnie ze wzorem (5-latki).

 

Zadanie dla 4-latków

 

https://eduzabawy.com/karty_pracy/puzzle2/lato10/

 

„Różowe zdrowie” – przygotowanie koktajlu truskawkowego. Rodzic przygotowuje mikser,  kubki, jogurt naturalny lub mleko oraz świeże truskawki. Dziecko myje truskawki i odrywa szypułki.Rodzic. wrzuca je do miksera, wlewa jo­gurt lub mleko i dokładnie miksuje. Dziecko nalewa jogurt do kubka, określa­ kolor napoju i piją.

 

 

Piątek Tęczowy Świat

 

"Tęcza" słuchanie wiersza W. Słobodnika


Czy to łuk promienny

jarzy się nad laskiem?

Czy świetlista brama

lśni czarownym blaskiem?

Czy to wstążka jasna,

w powietrzu wisząca,

siedmioma barwami

na dzieci patrząca?

Nie, to w kroplach deszczu

cała wykąpana

tam nad laskiem wzeszła

tęcza malowana.

Deszczyku, deszczyku,

jesteś jak czarodziej,

bo po tobie tęcza

siedmiobarwna wschodzi.

Ile dni w tygodniu,

tyle barw lśni w tęczy.

Będzie dobry tydzień,

tęcza za to ręczy!


Pytanka:)


  • Kiedy powstaje tęcza?;
  • Jakie kolory w niej występują?;
  • W jakiej porze roku możemy najczęściej zaobserwować tęczę na niebie?;
  • Z czym kojarzą się wam kolory występujące w tęczy?.

 

„Dyktando graficzne” – zabawa dydaktyczna.  Dziecko dostaje kartkę formatu A4 i komplet kolorowych kredek. Kartka jest przyklejona taśmą klejącą
do stolika tak, aby dziecko nie mogło nią manipulować. Rodzic prosi, żeby dziecko
wykonywało dokładnie to, o co je poprosi: Na środku kartki narysuj kwiatek; Nad
kwiatkiem narysuj żółte słońce; Obok kwiatka z prawej strony narysuj biedronkę;
Obok kwiatka z lewej strony narysuj motyla; Z lewej strony słońca narysuj niebieską chmurę; Z prawej strony słońca narysuj różową chmurę; Na dole kartki narysuj

 

Praca z K4., 28 – kolorowanie tęczy. Zadanie dodatkowe – odszukiwanie różnic

na obrazkach.(5-latki)

 

Zadanie dla 4-latów

 


 

Bardzo dziękuję za kolejny tydzień. Pozdrawiam Dorota Śledzińska



 

 




 

 

15.06.2020 - 19.06.2020

 
Witam Kochani!

 
Dziękuję wszystkim za przesłane prac z tamtego tygodnia.:)
Temat tygodnia Wakacje tuż, tuż
Zapraszam do zabawy:)
Czekam na wasze prace biuro@dreslandia.com


 


 

 

 Poniedziałek "W Gróch"

 

Drogie Biedroneczki zapraszam na bajkę edukacyjną: Bezpieczeństwo w górach 

https://youtu.be/wS4SRvkvLio  

 
„Polskie krajobrazy” – oglądanie czasopism i albumów na temat krajobrazów Polski. Podawanie nazw oglądanych krajobrazów, wskazywanie ich cech charakterystycznych

 
„Góry” – wysłuchanie wiersza J. Porazińskiej. 

 
Góry nasze, góry
Janina Porazińska
Góry nasze, góry!
Hale nasze, hale!
Kto was zna tak dobrze,
jako my, górale!
Góry nasze, góry!
Wy, wysokie szczyty!
Kto was przewędrował?
Góral rodowity.

 

 
Rodzic zadaje dziecku pytania o znaczenie pojęć: hale, góral, szczyt. Rodzic rozwija mapę Polski, na której dziecko odszukują góry, określają kierunek (na dole mapy). Rodzic odczytuje nazwy pasm górskich, np. Karpaty, Sudety, Tatry.


Następnie Rodzic zadaje dziecku pytania:

  • Po czym poznamy, że na pewno jesteśmy w górach?;
  • Jak nazywamy potocznie mieszkańców gór?;
  • Jak nazywa się łąka w górach?;
  • Jak nazywa się wędzony ser owczy?;
  • W jaki sposób można w górach spędzać wakacje, co można robić?;
  • Jakie zwierzęta można niekiedy zobaczyć podczas górskich wędrówek?.

„Z góry i pod górę” – zabawa ruchowa ilustracyjna. Rodzic wybija rytmy. Pierwszy bardzo wolny – dziecko naśladuje ciężki chód, drugi szybki – ósemkowy – dziecko naśladują zbieganie z góry. Przy rytmie umiarkowanym maszeruje w różnych kierunkach po sali.


„Ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna. Dziecko ma obrazek przedstawiający coś, co wiąże się z górami, np. zwierzęta, mieszkańcy w strojach regionalnych. Każdy obrazek po drugiej stronie ma narysowane nieregularne linie dzielące obrazek na 5 części. Dziecko przyglądają się obrazkowi, rozcinają go po narysowanych liniach i starają się go złożyć. Na koniec naklejają obrazek na kartkę.

 

„Tropimy głoskę h”zabawy słuchowe z wykorzystaniem K. Dzieci wyszukują 

wsali lub wymyślają przedmioty / zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy

zaczynają się głoską h. 


Alfabet dla dzieci po polsku- literka H https://youtu.be/1_3R9SYCpEM

 
Praca z K4., 20 – czytanie globalne, wyraz podstawowy: hamak.
Dzielenie na sylaby nazw obrazków oraz kolorowanie ramek wokół tych przedmiotów, których nazwy zaczynają się głoską h.(5-latki)


Praca z K4., 21 – wycinanie elementów historyjki obrazkowej. Opowiadanie o zdarzeniach. Układanie obrazków w prawidłowej kolejności: wyjazd w góry, powrót z gór. (5-latki)

 
„Górskie kamyki” – zabawa matematyczna. Dzieci mają przygotowane figury geometryczne z WM 1–4. N. układa rytmy dwu- i trzyelementowe, a zadaniem dzieci jest je kontynuować. (4-latki)

 

                  

 

Wtorek "Nad jeziorem"

 

Czas na trochę ruchu - Zabawy ruchowe z poduszkami https://youtu.be/j4EiXelSTkI


 

„Wędrówki Skrzata Borówki- Jezioro”-zapraszam Was Kochane przedszkolaki na film edukacyjny z którego dowiecie się wiele o tym kto mieszka w jeziorze i jak wygląda życie jego mieszkańców https://www.youtube.com/watch?v=kW0v7yvcLZA

 

„Mieszkańcy jezior” – oglądanie ilustracji w książkach i albumach oraz obrazków zgromadzonych przez Rodzica Podawanie nazw zwierząt, roślin, czytanie ciekawostek.

 

 

 

„Mieszkańcy jeziora” – rozwiązywanie zagadek. Rodzic recytuje zagadki Tomasza Jabłońskiego (ryba, żaba, ślimak) i Beaty Gawrońskiej (rak), a dziecko rysuje rozwiązania.


Któż to mieszka w jeziorze:

mała albo duża, Ma ogonek,

płetwy, nie chce się wynurzać. (ryba)

 
Cztery płaskie łapki,

zielony mundurek,

Mówi „Re, re, kum, kum…”,

na muchy poluje. (żaba)

 

Nosi dom na plecach,

chociaż jest malutki,

Ma rogi na głowie,

chociaż są króciutkie,

Jak się w muszli schowa,

będzie miał sen błogi,

Jak chcesz go zawołać –

daj sera w pierogi. (ślimak)


Ma pancerz, choć to nie rycerz.

Ma szczypce, choć to nie kowal.

Zawsze chodzi wiecie jak? Wspak! (rak)

 

Dziecko po narysowaniu zwierząt przeprowadzają analizę głoskową ich nazw. Pod każdym obrazkiem rysują tyle kółek, ile jest głosek w nazwie.

 

 

Zosia Piotrowska

 

„Pak i rybki” – zabawa matematyczna. Dziecko siedzi na dywanie, ma talerzyk papierowy, na którym kładzie odliczone fasolki (ma ich 10 lub więcej) oraz prostokąty z okienkami (z W). Dziecko wykonują polecenia Rodzica Połóż fasolki tak, by je było łatwo policzyć. Przeliczcie je od lewej do prawej. Przeliczcie je od prawej do lewej. Następnie Rodzic tworzy zadania-opowiadania, np.: Pak siedział nad jeziorem. Nagle przypłynęły dwie rybki, potem przypłynęły jeszcze trzy. Połóżcie tyle fasolek, ile przypłynęło ryb najpierw, a potem dołóżcie tyle fasolek, ile ryb przypłynęło później. Ile było razem ryb? Do tych ryb za chwilę przypłynęły jeszcze trzy ryby. Ile ryb razem widział Pak? Następnie odpłynęły dwie ryby. Ile ryb teraz widział Pak? W ten sposób N. tworzy opowiadanie na dodawanie, a potem na odejmowanie. Dziecko wykonują obliczenia za pomocą fasolek.

 

„Raki” – zabawa na czworakach. Dziecko stoi w przysiadzie podpartym. Na hasło: Raki idą na spacer! dziecko idzie do tyłu na czworakach. Na hasło: Raki na plaży! dziecko zatrzymują się.

Praca z K4., 22 – naklejanie nalepek w określonych miejscach, rozwijanie wiedzy przyrodniczej, poszerzanie słownika czynnego dzieci (słowo perkoz), doskonalenie umiejętności rozróżniania kierunków i posługiwania się pojęciami: obok, nad, na, w. Zadanie dodatkowe – wyszukiwanie i kolorowanie figur, z których Pak zbudował łódkę. (5-latki)

 

„Coś na h” – zabawa z wykorzystaniem W. Dziecko wycina obrazek herbu
z W (z podpisem), naklejają go na kartce, ustalają głoskę początkową h i rysują przedmioty / zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się tą głoską.(5-latki)

 

Zadanie dla 4-latka (karty pracy do wyboru  - grafomotoryka)

https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/lato/

 

 

Zosia Piotrowska

 

Środa "Nad morzem"


 Bezpieczeństwo nad wodą

https://youtu.be/Ui-ndYWcThA


„Na morzu” – rozmowa na podstawie obrazka (Księgi zawodów-4-latki)

 

Dzieci słuchają wiersza recytowanego przez N.: Marynarz Zbigniew Dmitroca


Pan marynarz na okręcie
Musi zawsze mieć zajęcie.
Musi cały czas pracować,
Żeby z nudów nie zwariować.


Pytanka:)

  • Kto pracuje na okręcie?;
  • Co robi marynarz?; J
  • Jak wygląda marynarz w mundurze?.

 

 

Następnie wykonują polecenia z Księgi zawodów – odszukują wszystkie koła.(4-latki)


W dalszej części Rodzic prezentuje dziecku ilustracje przedstawiające łodzie motorowe, żaglowe, statki żaglowe, parowce, nowoczesne statki pasażerskie itp. dziecko przyglądają się obrazkom i wskazują różnice i podobieństwa pomiędzy nimi.

 

 

„Co tonie, co pływa?” – zabawa badawcza. Rodzic przygotowuje dużą miskę z wodą i różne przedmioty, m.in. korki, klocki plastikowe, drewniane, korę, kartkę papieru, stateczek papierowy, łyżkę metalową, kawałki sztucznych materiałów (pianka, gąbka) itp. Dziecko kolejno wrzuca do wody zgromadzone przedmioty i obserwują zachodzące zmiany. Snują przypuszczenia dlaczego jedne przedmioty toną, a inne nie.

 
Praca z K4., 23 – odczytywanie cyfr, kolorowanie odpowiedniej liczby elementów. Zadanie dodatkowe – dorysowywanie brakujących części obrazków.(5-latki)

 
Praca z ZG, 51 – dorysowywanie brakujących elementów statków oraz kolorowanie obrazków. (5-latki)

 
Praca z K2., 30 – tworzenie zbiorów o wskazanej liczbie elementów (4-latki)

 

             

 
„Łódka” – układanka origami. Rodzic przygotowuje kartkę dla każdego dziecka.

 

 

 

Czwartek "Nad rzeką"
 
„Gimnastyka w domu i w przedszkolu” –zachęćcie do ćwiczeń wszystkich domowników:
https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM

"Rzeczka" – słuchanie wiersza J. Tuwima
Płynie, wije się rzeczka
Jak błyszcząca wstążeczka.
Tu się srebrzy, tam ginie,
A tam znowu wypłynie.
Woda w rzeczce przejrzysta,
Zimna, bystra i czysta,
Biegnąc, mruczy i szumi,
Ale kto ją zrozumie?
Tylko kamień i ryba
Znają mowę tę chyba,
Ale one, jak wiecie,
Znane milczki na świecie.
Pytanka:)
  • Co to jest rzeka?;
  • Do czego podobna jest rzeka?;
  • Jaka jest woda w rzece?;
  • Co robi woda w rzece?; 
  • Kto mieszka w rzece?.
Dziecko przeprowadza analizę i syntezę słuchową słów: rzeka, woda, ryba.
„Wakacyjne zabawy” – zabawa ruchowa. Dziecko stoją na dywanie. Rodzic gra na dzwonkach rytm w trzech rejestrach: wysokim (dziecko maszeruje z rękami na ramionach – niosi plecak), średnim (dziecko biega, naśladując jazdę na rowerze) i niskim (dziecko kładzie się na dywanie i robi „anioła” – przesuwają ręce i nogi po dywanie)

„Kolorowe nutki” – zabawa ruchowo-słuchowo-wzrokowa. Rodzic prezentuje dzieciom wzór (cztery półnuty).
                       
Dziecko liczi nuty, omawiają elementy nut. Rodzic pokazuje sposób rysowania. Dziecko rysuje nuty w powietrzu ręką, na podłodze nogą, na podłodze palcem wskazującym. Następnie dziecko dostaje wzór na kartce i malują nutki farbami po śladzie przy śpiewie piosenki.
Piatek "Przy ognisku"

Rozmowa na temat spędzania czasu przy ognisku. Rodzic pyta dzieci, gdzie można rozpalać ognisko, przypomina o zasadach bezpieczeństwa. Pyta również, co można robić, siedząc przy ogniu (piec kiełbaski, ziemniaki, opowiadać historie, grać na gitarze, śpiewać). N. uczy dzieci wybranej przez siebie piosenki, którą można śpiewać, siedząc wieczorem przy ognisk

„Budowanie na biwaku” – zabawa wzrokowa. Rodzic wyjaśnia, że na biwaku niekiedy trzeba coś zbudować z gałęzi lub patyków. Rozdaje dziecku patyczki. Następnie układa dowolną, wymyśloną przez siebie figurę. Dziecko ma zadanie ułożyć taką samą.

Praca z K4., 24 – wyszukiwanie na obrazku elementów niepasujących i otaczanie ich pętlami. Zadanie dodatkowe – kolorowanie na zielono właściwej kostki domina. (5-latki)

Zadanie dla 4-latka pokoloruj obrazek

             


 

Bardzo dziękuję za kolejny tydzień. Pozdrawiam Dorota Śledzińska



 

 

 

08.06.2020 - 12.06.2020

 
Witam Kochani!

 
Dziękuję wszystkim za przesłane prac z tamtego tygodnia.:)
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzątkach.
Zapraszam do zabawy:)
Czekam na wasze prace biuro@dreslandia.com

 


 

Poniedzialek " Mój przyjacie pies i kot"


Treningi dla Twojego Dziecka w Domu

https://www.youtube.com/watch?v=Ip4tmGx6FSg

 
"Szczeniątka" – słuchanie wiersza E. Szelburg-Zarembiny.  
 
Bez liku
jest szczeniątek w koszyku.
Jedno – podobne do matki.
Drugie – w białe łatki.
Trzecie – czarne jak wronka.
Czwarte – bez ogonka.
Podpalanych dwoje.
A ostatnie, to najmniejsze,

ono… będzie moje!

 
A teraz pytanka :)

 

  • Gdzie leżały szczeniątka?; 
  • Jak wyglądałopierwsze (drugie, trzecie, czwarte)?; 
  • Jak wyglądały dwa pieski?; Co znaczy słowo „podpalane”?; 
  • Jakie było najmniejsze?; Ile było wszystkich szczeniątek?.

 
„Nasi ulubieńcy” – oglądanie czasopism i książek o zwierzętach domowych
(psach, kotach, żółwiach, chomikach, rybkach itp.); zwrócenie uwagi na wielkość
zwierzątka, jego potrzeby i związane z nim obowiązki.

 

 

„Kotki piją mleczko” – zabawa ruchowa. Dzieci-kociątka klęczą obok swoich
misek (kółek gimnastycznych), nachylają się i naśladują językiem picie mleka
z miski. Na hasło: Kotki na spacer! chodzą na czworakach pomiędzy miskami.
Na hasło: Kotki piją mleko! wracają do swoich kółek i dalej naśladują picie mleka.


„Tropimy głoskę z” – zabawy słuchowe. Dziecko wyszukują w sali lub wymyślaja przedmioty / zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się głoską z.

„Kochajmy zwierzęta” – rozmowa z dzieckiem.Rodzic  zadaje pytanie: Co robi, jak się zachowuje ktoś, kto kocha zwierzęta?. Podczas rozmowy Rodzic zwraca uwagę na problem bezdomnych zwierząt, schronisk oraz tego, że zwierzęta to nie zabawki i wymagają opieki przez cały czas.

 

 

„Przyjaciele ” – rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji. Rodzic  pokazuje dziecku ilustracje przedstawiające psy pełniące różne funkcje, np. pies – przewodnik, ratownik, policyjny w charakterystycznych sytuacjach (pies policyjny z policjantem, pies przewodnik w uprzęży ze stojącym człowiekiem itp.). Dziecko wypowiada się na temat wyglądu poszczególnych psów i wniosku­ją na tej podstawie, w czym te zwierzęta mogą pomagać człowiekowi.

 

 

Praca z K4., 13 – czytanie globalne, wyraz podstawowy: zebra. Opowiadanie o obrazkach przedstawiających zebrę – zwierzę oraz zebrę – przejście dla pieszych. Umieszczanie nalepek z napisami w odpowiednich miejscach. Kolorowanie ramek wokół obrazków, w których nazwach słychaćgłoskę z na początku lub w środku.(5-latki)


Praca z K2., 23 – dorysowywanie brakujących elementów na obrazku.(4-latki)

                

Zosia Piostrowska

 


„Mam zwierzątko” – praca plastyczna. Dzieci malują farbami portret swojego
ulubionego zwierzątka domowego – takiego, jakie mają lub jakie chciałyby mieć.


 

 

Zosia Piotrowska

 

Wtorek "To co, plywa, gryzie, piszczy"

 

Zumba Kids  - Gummy Bear

https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q


"Zwierzątko" – wysłuchanie opowiadania O. Masiuk

– Zgodzili się! – Jacek wpadł do sali.
– Kto i na co? – Marysia spojrzała zza okularów.
– Rodzice na psa!
Dzieci otoczyły Jacka kołem. Od dawna wiadomo było, jak marzył o psie.
Wciąż o nim mówił.
– Tata szuka przez internet, bo chce, żeby był rasowy.
– A ty?
– Nie musi być rasowy w ogóle. Chcę tylko, żeby był Puckiem.
– Kim?
– Puckiem. Żeby miał tak na imię.
– Jak znajdziesz psa, który ma na imię Pucek? – zdziwiłem się.
– Oj, Paku, Paku. Od razu będę wiedział, że to Pucek – wyjaśnił Jacek, choć
i tak nie bardzo rozumiałem. – Tata przeglądał wczoraj różne strony w internecie,
bo chce, żeby pies miał rodowód i nie był podrabiany. Tak mówi.
Jacek cały dzień był bardzo zadowolony. Następnego dnia okazało się,
że jego tata już znalazł zwierzaka przez internet i w sobotę jadą z Jackiem
do Kołobrzegu, bo tam znajduje się hodowla psów.
– Tata mówi, że ten pies będzie bardzo drogi, ale prawdziwy – powiedział Jacek.
– A jaki miałby być? – zdziwił się Staś. – Zmyślony?
Jacek jednak nie zwracał uwagi na żadne komentarze.
– Obiecał mi tylko, że będzie Puckiem.
W poniedziałek wszyscy czekaliśmy zniecierpliwieni na Jacka. Tata odprowadził
go do przedszkola. Nie wyglądał na szczęśliwego, za to Jacek promieniał.
Za nimi zaś dreptał mały śmieszny kundelek z wesoło zawiniętym ogonkiem.
Obiegł całą salę i obwąchał buty naszej pani. Merdanie ogonem wyrażało chyba
najwyższą aprobatę. Zdziwił się nieco na mój widok, ale szczeknął w końcu dość
przyjaźnie. Wpadł też do kuchni i po sekundzie wypadł z niej, ruszając pyskiem.
Za nim wypadła rozzłoszczona pani Asia.
– Ukradł parówkę – krzyczała. – Co to za potwór?!
Potwór tymczasem odnalazł Jacka i ukrył się za nim, przytulając się do jego
łydek.
– Nie bój się, Pucku – powiedział Jacek.
Wszyscy zamarliśmy, bo być może Pucek mógł się nie bać, ale my wszyscy trzęśliśmy się ze strachu przed panią Asią. Na szczęście tata Jacka przybył z pomocą.
– Najmocniej przepraszam za niego. Jutro przywiozę parówki, a teraz już go
zabieram. Chodź! – krzyknął do psa, ale ten się nie ruszał. W końcu tata Jacka
wziął głęboki oddech:
– Chodź… Pucek.
Na dźwięk tego imienia piesek rzucił pani Asi wyzywające spojrzenie i pobiegł
za tatą Jacka. Kiedy oniemiała pani Asia schowała się do kuchni, otoczyliśmy
naszego kolegę.
– To był pies z rodowodem? – wykrzyknął Tomek. – Przecież to jakiś…
– Pucek – szybko wszedłem Tomkowi w słowo, czując, że Jacek może się pogniewać Mój przyjaciel spojrzał na mnie z wdzięcznością.
– Wiedziałem, Paku, że ty od razu rozpoznasz w nim Pucka! Nie, nie ma żadnego
rodowodu. Jechaliśmy z tatą do tego Kołobrzegu. I zatrzymaliśmy się
na stacji benzynowej. I Pucek wskoczył nam do samochodu. Na stacji pan powiedział,
że ten pies się błąkał od dwóch tygodni i że oni nie mogą go już dłużej
dokarmiać. A ja od razu poznałem, że to Pucek.
– A co twój tata na to?
– Powiedział, że w życiu nie widział tak brzydkiego psa i zadzwonił do Kołobrzegu,
że nie przyjedziemy – odparł z dumą Jacek.

Pytanka:)


  • O jakim psie marzył Jacek?;
  • Jaki był piesJacka?;
  • Skąd Jacek wziął swojego psa?.


„Nasi pupile” – rozwiązywanie zagadek Tomasza Jabłońskiego.


Któż to ma swe piórka takie kolorowe?
Któż to tak uciesznie przechyla swą głowę?
Chętnie dużo mówi, okiem swoim mruga,
Jeśli mieszka w klatce, to pewnie… <

Gmina Udanin

Unia Europejska

Europejski Fundusz

Społeczny

Kapitał Ludzki

Narodowa Strategia

Spójności

 

Klauzula Informacyjna

( format *.PDF ) - pobierz


Klauzula Informacyjna

( format *.JPG ) - pobierz

 

Konto użytkownika
Witaj,
nie jesteś zalogowany.

Zaloguj się

__________________________________________________________________________