Menu strony
Strona główna
Zdjęcia grupa "Motylki"
Zdjęcia grupa "Biedronki"
Filmy
Ogłoszenia
Dokumenty
Wyszukiwarka
Twoje konto
Nauczanie zdalne gr."Biedronki"4-5-latki
Nauczanie zdalne gr. "Motylki" 3-4-latki
Wznowienie pracy przedszkola
Deklaracja dostępności
Kontakt
Zdrowy przedszkolak

Książka moim przyjacielem


Bezpieczny Przedszkolak

WITAMY NA STRONIE PRZEDSZKOLA W UJEŹDZIE GÓRNYM

ROK SZKOLNY 2020/2021

06.04.2021r. - 09.04.2021r. "Z kulturą za pan brat"

Witam was kochani po świętach. Mam nadzieje że jesteście wypoczęci i gotowi na nowy tydzień pracy zdalnej. Pozdrawiam Ania Kaproń

W tym tygodniu tematem naszej pracy będzie „Z kulturą za pan brat”. Jeżeli będą państwo mieli ochotę pochwalić sie pracami wykonanymi przez dzieci proszę o zdjęcie wysłane na adres mailowy: anulka18.11@wp.pl


Na początek troszkę gimnastyki:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

Zaczynamy zajęcia usiądźcie

  1. 1.     „Kulturalny wieczór”- rozmowa o kulturze na podstawie opowiadania Maciejki Mazur. Rodzic czyta dziecku opowiadanie.

-Jacuś, pobaw się ze mną.- poprosiła Nikola

Jacuś nie bardzo miał ochotę, ale tego dnia w przedszkolu było mało dzieci i zaczęło mu się nudzić.

- No trudno –powiedział- ale w co?

– W kulturalny wieczór. Ja będę wielką damą, tak jak moja mama, a ty będziesz moim narzeczonym.

– Wykluczone – oznajmił Jacuś i zrobił w tył zwrot.

– I zabierzesz mnie do cukierni na tort i ciastka z kremem! – dodała Nikola.

Jacuś Placuś bardzo lubił wszelkie słodycze, a zwłaszcza ciasta.

– A będzie tort czekoladowy? – spytał.

– Co tylko zechcesz – obiecała słodko Nikola.

 Więc Jacuś niechętnie wrócił.

– A teraz weź mnie pod rękę – rozkazała Nikola.

– Dlaczego? – jęknął Jacuś.

– Bo tak jest kulturalnie. Poza tym będziemy mówić „proszę uprzejmie” i „dziękuję uprzejmie”, ponieważ to też jest kulturalne.

Jacuś wziął Nikolę pod rękę i podszedł z nią do stolika.

 – I co teraz? – spytał.

– Teraz przychodzi kelner, a my zamawiamy ciastka – wyjaśniła Nikola.

– Ja poproszę uprzejmie cztery rurki, pięć kawałków szarlotki i wuzetkę, ale małą, bo muszę dbać o linię, jak moja mama.

– A ja... – zaczął Jacuś.

– I jeszcze koktajl śmietankowo-truskawkowy! – wpadła mu w słowo Nikola.

– A ja poproszę tort czekoladowy...

– Opowiedz mi, jak ci minął dzień – przerwała mu Nikola.

– Przecież dzień jeszcze nie minął – zdziwił się Jacuś.

– Wiem, ale to kulturalnie tak spytać – oznajmiła Nikola.

– Oho – odezwał się Bobek, który akurat przechodził obok nich. – Jacuś, co robisz?

– Idź stąd – rzuciła Nikola. – Jacuś jest zajęty.

– Jacuś, nie pokopiemy piłki? – spytał Bobek.

– Za moment – wymamrotał Jacuś.

– Tylko zjem tort .

Bobek zrobił wielkie oczy.

– Jaki tort? Tu gdzieś dają tort?

– Rany, Bobek! Jak ty wolno myślisz! My się tak bawimy! – wrzasnęła Nikola.

Bobek wzruszył ramionami i poszedł sobie.

– No to jak ci minął ten dzień? – spytała znowu Nikola.

– Tak sobie... – zaczął Jacuś, ale Nikola mu przerwała:

– O, są moje ciastka! Dziękuję, dziękuję uprzejmie!

 – A ja chciałbym tort – wymamrotał markotnie Jacuś

.– No już, masz ten swój tort – zirytowała się Nikola i postawiła przed nim plastikowy klocek. A potem zaczęła udawać, że zjada ciastka, głośno mlaszcząc.

– Wiesz co, Nikola... – zaczął Jacuś, lecz nie skończył.

– Ale pięknie wygląda ten twój torcik! – wrzasnęła Nikola.

– Dasz kawałek?

I zanim Jacuś zdążył coś powiedzieć, zabrała mu cały klocek! Tego było już za wiele. Jacuś potrafił wiele znieść, lecz nie mógł tolerować tego, że ktoś zabiera mu tort, nawet na niby!

– Dość tego – powiedział i wstał. – Już się nie chcę z tobą bawić.

– Siadaj! – rozkazała Nikola. – Natychmiast siadaj! To, co zrobiłeś, było bardzo niekulturalne!

– To ty jesteś niekulturalna! – zdenerwował się Jacuś. – Mlaszczesz przy jedzeniu, nie słu-chasz , co mówię, ciągle mi przerywasz i obraziłaś mojego kolegę! Dziękuję uprzejmie za taki kulturalny wieczór!

 I poszedł sobie. Postanowił, że nie będzie się już bawić z Nikolą – no, chyba że Nikola za-chowa się kulturalnie i przypomni sobie, że oprócz „proszę uprzejmie” i „dziękuję uprzejmie” istnieje jeszcze słowo „przepraszam”...

Rozmowa na temat opowiadania(rodzic zadaje pytania):

  • W co Nikola chciała się bawić z Jackiem?
  • Jak w zabawie miały zachowywać się dzieci?
  • Czy Nikola zachowywała się w sposób kulturalny?
  • Co zrobił na koniec Jacek?
  1. 2.     „Magiczne słowa”- zabawa dydaktyczna- rodzic przedstawia dziecku sytuację a ono musi określić jakich kulturalnych (magicznych) słów należy użyć:
    • Co mówi dziecko gdy wchodzi do szatni w przedszkolu?
    • Co mówimy gdy wychodzimy z przedszkola?
    • Co mówimy gdy prosimy o dokładkę obiadu?
    • Co mówimy gdy dostaniemy ciastko lub cukierka?
    • Co mówimy gdy kogoś niechcący popchniemy?
    • Co mówimy gdy musimy komuś przerwać rozmowę, aby poinformować go o czymś ważnym?
    1. 3.     „Nasze zasady”- nauka na pamięć wybranej rymowanki

 Słucham pani

Panią w przedszkolu wszyscy lubimy

Z nią się bawimy, jej się radzimy.

Świetnie nas uczy, jest taka mądra

Warto jej słuchać dla swego dobra


Czekam na swoją kolej

Gdy przed kolegę ktoś się przepycha,

To w końcu kłótnia z tego wynika.

Ja zawsze czekam na swoją kolej,

Bo z kolegami w zgodzie żyć wolę.


Sprzątam po zabawie

Choć bawili się od rana,

Cała sala posprzątana.

Teraz tu posiedzieć miło,

Brawo dzieci! Warto było!


Pomagam innym

Kiedy koledze coś idzie źle,

To, jeśli mogę pomóc mu chcę.

Zawsze tak robię, to nic wielkiego,

On mi pomorze też w razie czogo.

  1. „Kultura wokół nas”- zabawa słownikowa.  Co to jest kultura i jakie rodzaje kultury mamy.

Kultura osobista- przejaw działalności człowieka

Kultura popularna

Kino


Teatr


Muzyka

Kultura materialna

Budynki


Architektura


Kultura fizyczna- uprawianie sportów

Kultura ludowa – tradycje związane z różnymi regionami(śmigus-dyngus, spiewanie w zespole ludowym)

  1. Karta pracy 4.2-3- rozwijanie kulturalnego zachowania się rozwój społeczny Proszę o powiedzenie co przedstawia ilustracja w ćwiczeniu i zastanowienie sie nad tym jak należy zachowac sie w teatrze i jak zachowuje sie osoba kulturalna? Na koniec proszę aby dzieci wycięły właściwe fotografie i nakleiły je w odpowiednich miejscach.(5-latki)
  2. Karta pracy 2. 25 -ćwiczenie motoryki małej, rozmowa o emocjach. Dzieci określają emocje, jakie mogą odczuwać osoby biorące udział w przedstawieniu. Wycinają z bibuły kurtynę i przyklejają ją w wyznaczonym miejscu na ilustracji (4-latki)

Witam w środę dzisiejszy temat to „W kinie”

  1. 1.     Króciutka rozgrzewka . zapraszam do poskakania:

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

Zapraszam na zajęcia:

 

  1. 2.     Słuchanie wiersza „W kinie”

Piegowaty Jaś z Radzynia

Co sobotę szedł do kina.

Co sobotę wszyscy w kinie

mieli dość jasiowych minek.

Bo ten piegowaty chłopak

Wszystko robił tam na opak:

Głośno gadał, jadł, szeleścił,

Ze sześć paczek chrupków zmieścił.

Potem czas na popijanie,

Puszek z sykiem otwieranie,

Tupot nóg i głośne śmiechy.

Ależ Jasio miał uciechy!

Żadna z klasy dziś dziewczyna

Nie chce z Jasiem iść do kina.

A koledzy też nie chcieli,

Widząc Jasia osłupieli...

Pewnej soboty bez jego wiedzy

Usiedli za nim jego koledzy,

Jedli i pili głośno chrząkając,

 A Jasiowi fotel często stukając.

Jasia piegusa złość już rozsadza!

A widzisz, Jasiu, jak to przeszkadza...

„cicho” –wyszeptał –„film oglądajcie...”

Koniecznie o Jasiu zapamiętajcie

Rozmowa na temat wiersza:

  • Gdzie chodził Jaś?
  • W jaki dzień chodził Jaś do kina?
  • Co on tam robił?
  • Czy Jaś właściwie zachowywał się w kinie?
  • Co się stało pewnej soboty?
  • Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?
  • Jak należy zachowywać się w kinie?
  • Czy w kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami?
  • Czy w kinie spokojnie oglądamy film i nie komentujemy sytuacji wyświetlanych na ekranie?
  • Czy w kinie kładziemy nogi na fotel sąsiada , bo tak nam wygodnie? A jak siadamy?
  1. „W fotelu kinowym”- zabawa słuchowa. Dzieci dzielą słowa na sylaby i wskazują głoskę F na początku wyrazu.

foka


fajka


fortepian


fontanna


farby


fasola

frytki

Flamingi


  1. „ Coś na F” – zabawa spostrzegawcza. Dzieci podają nazwy przedmiotów w których występuje literka „F”. Dzieci mają określić miejsce wystepowania litery(na początku, na końcu lub w środku wyrazu) Możecie poszukać tych przedmiotów w Internecie lub w domu.
  2. „Plakat do mojego ulubionego filmu lub bajki”- zabawa plastyczna. Dzieci rysują postacie ze swojego ulubionego filmu lub bajki(technika dowolna: kredki, farby, mazaki, plastelina)
  3. KP.4.4 – rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu fotel. Proszę aby dzieci zapoznały sie z kształtem literki F oraz znalazły i pokolorowały rząd rysunków, w którym wszystkjie wyrazy zaczynają sie głoską F(5-latki)
  4. Dodatkowa karta pracy- literka F(wszyscy). Proszę skopiować do Worda i wydrukować

 

Czwartek „ W teatrze”

  1. 1.     „W zdrowym ciele zdrowy duch”- krótka rozgrzewka

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

  1. 2.     „Po co jest teatr?”- słuchanie wiersza Joanny Kulmowskiej

Ta drabina to schody do nieba,
a ta miska pod schodami to księżyc.
Tamten miecz to zwyczajny pogrzebacz,
a z garnków są hełmy rycerzy.

Ale kto w te czary nie uwierzy?

To jest teatr.
A teatr jest po to,
żeby wszystko było inne niż dotąd.
Żeby iść do domu w zamyśleniu,
w zachwycie.

I już zawsze w misce księżyc widzieć...

Rozmowa na temat utworu:

  • O jakim miejscu opowiada wiersz?
  • Co niezwykłego dzieje się w teatrze?
  • Po co jest teatr?
  • Czy ktoś z was kiedyś był w teatrze?
  • Jak należy się zachować w teatrze?
  1. „W teatrze” -praca z obrazkiem. Rodzic wyjaśnia dziecku co znajduje się na obrazku i objaśnia jego funkcję.

Scena-przestrzeń w budynku teatralnym przeznaczona do wystawiania utworów, usytuowana powyżej widowni


Dekoracje-wizualne przedstawienie tła akcji scenicznej, wyrażone za pomocą środków malarskich, plastycznych lub architektonicznych.

Kotara-zasłona z grubej tkaniny oddzielająca scenę od widowni

 

Widownia- miejsce w teatrze, kinie, stadionie itp. przeznaczone dla widzów 

  1. Praca z K.P. 4.5-przeliczanie elementów, odzwierciedlanie liczby za pomocą symboli. Rozwijanie percepcji wzrokowej. Proszę aby dzieci uzupełniły obrazeknaklejkami z właściwymi nr foteli, a następnie przeliczyły ilość kapeluszy masek, koszy z kwiatami, sukien i serc. w ramkach proszę o narysowanie odpowiedniej liczby kropek.(5-latki)
  2. Praca z KP2.26 – ćwiczenie grafomotoryczne, rysowanie masek po śladzie. Kolorowanie drugiej połowy maski tak, aby wyglądała jak pierwsza. (4-latki)
  3. Praca z KP2.27 – ćwiczenie motoryki małej, układanie historyjki obrazkowej. Dziecko wycinają trzy obrazki, a następnie układają je we właściwej kolejności i przyklejają na kartce. Na zakończenie opowiadają historyjkę obrazkową „Bawimy się w teatr”. (4-latki)
  4. „Kukiełka z łyżki drewnianej”- praca plastyczna. Potrzebne nam będą: drewniana łyżka, włóczka, kokardki, klej, ścinki tkanin, folia, nożyczki. Dzieci ozdabiają łyzki tak aby powstały postacie.

Piątek „Na koncercie”

  1. 1.     Rozgrzewka na udany poranek

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

  1. „Magiczne słowa”-Bajkowa Drużyna- osłuchanie z piosenką

https://www.youtube.com/watch?v=Iz_VSfa_VaE

Jeśli bardzo chcesz czarować,

 musisz znać magiczne słowa.

 Proszę oto pierwsze z nich,

co otwiera wszystkie drzwi.

Przepraszam - drugie magiczne słowo,

sprawia, że uśmiech wraca na nowo.

 I dziękuje słowo trzecie,

po nim cudnie jest na świecie.

 

Proszę, przepraszam i dziękuję,
 to najważniejsze słowa.

Musisz je ćwiczyć co dzień wytrwale,

 by nimi zaczarować.

 Proszę, przepraszam i dziękuję,

to czarów jest podstawa.

Musisz je ćwiczyć co dzień wytrwale,

 by nimi biegle władać.

 

Różdżki nie potrzeba wcale,

 by czarować doskonale.

 Ani latać wciąż na miotle

i mikstury warzyć w kotle.

Nie potrzeba kuli szklanej,

 ani księgi z zaklęciami.

 Starczy te trzy słowa znać

 i właściwie ich używać.

 

Proszę, przepraszam i dziękuję,

to najważniejsze słowa.

 Musisz je ćwiczyć co dzień wytrwale,

by nimi zaczarować.

Proszę, przepraszam i dziękuję,

 to czarów jest podstawa.

Musisz je ćwiczyć co dzień wytrwale,

 by nimi biegle władać.

  1. 3.     „Jakie to instrumenty?”    Rodzic pokazuje ilustracje dziecku, dzielą wyraz na sylaby i mówią jaka literka znajduje sie na początku wyrazu.


tamburyn


perkusja


grzechotka


kastaniety

dzwonki chromatyczne


 

gitara

skrzypce

To tylko niektóre instrumenty jakie znamy.  Proszę abyscie razem z dziećmi poszukali innych.

  1. Pracz z KP 4.6- ćwiczenia w wycinaniu. Rozwijanie percepcji wzrokowej, rozwijanie słuchu fonematycznego, nazywanie instrumentów muzycznych.wycinamy instrumenty muzyczne ze str 49 i naklejamy je we właściwe miejsca. Nasatępnie dzielimy wyrazy na sylaby i kolorujemy tyle kwadratów ile jest sylab.
  2. 5.     Praca plastyczna GITARA: Proszę przygotować tekturkę na której narysują Państwo kształt gitary, 4 pomponiki, włuczkę lub grubszą nitkę, kółko w innym kolorze papieru, 5 pomalowanych na kolorowo zapałek, coś do przystrojenia (kułeczka, kwiatuszki, naklejki itp)

 

Potrzebne przedmiotyPOTRZEBNE PRZEDMIOTY

 

 

Nadesłane prace bardzo dziękuję rodzicom i dzieciom za wspólną pracę:)

Kaja S.

 

Ola B.

 

Wiktor D.



Gmina Udanin

Unia Europejska

Europejski Fundusz

Społeczny

Kapitał Ludzki

Narodowa Strategia

Spójności

 

Klauzula Informacyjna

( format *.PDF ) - pobierz


Klauzula Informacyjna

( format *.JPG ) - pobierz

 

Konto użytkownika
Witaj,
nie jesteś zalogowany.

Zaloguj się

__________________________________________________________________________