Menu strony
Strona główna
Galeria zdjęć - archiwum
Uroczystości przedszkolne 2019/2020
Filmy
Ogłoszenia
Dokumenty
Wyszukiwarka
Twoje konto
Kontakt
Nauczanie zdalne
Święta Wielkanocne

Kalendarz uroczystości

Plan współpracy

Zdrowo jem, więcej wiem!

Cała Polska Czyta Dziecom

Bezpieczny Przedszkolak

News : WITAMY NA STRONIE PRZEDSZKOLA W UJEŹDZIE GÓRNYM
Grupa "Motylki" 3-latki

 

 

 

 

 

 

ROZKŁAD ZAJĘĆ OD 6.04.2020  – 10.04.2020r.-GRUPA 3-LATKI,,MOTYLKI’’

Przygotowały mgr Beata Szajda i mgr Patrycja Wójciak.


                                  6.04-poniedziałek,,Wielkanocny koszyczek’’


1.Rozmowa rodziców z dziećmi  na temat zbliżających się "Świąt Wielkanocnych".        

       

Trzy-, czterolatkowi możesz powiedzieć, że cieszymy się, że jest Pan Bóg, który stworzył mamę i tatę, kocha nas i chce, byśmy byli dobrzy dla innych. Teraz Pan Bóg jest w Niebie, ale kiedyś chodził po ziemi i ludzie witali Go, machając palmami, tak jak my robimy to w kościele. Święcimy jedzenie, bo chcemy podziękować za to, co nam dał i prosić, aby się nami opiekował. Wielkanoc oznacza odrodzenie i zmartwychwstanie, dlatego jej symbolem jest jajko - symbol życia. Stąd przy wielkanocnym stole dzielimy się jajkiem podczas śniadania oraz jemy z nich potrawy, a także malujemy pisanki wielkanocne, które święcimy w wielkanocnym, wiklinowym koszyczku. Wkładamy do niego:

 

  • chleb - symbolizuje ciało Chrystusa;
  • jajko - symbol życia;
  • baranka - przypomina o tym, że Chrystus odkupił nasze grzechy, a my jesteśmy zaproszeni na ucztę pańską;
  • zajączka - jest symbolem odradzającej się przyrody, wiosny i płodności;
  • wędlinę - symbol dostatku;
  • chrzan - przypomina mękę Pańską, symbolizuje też siłę fizyczną;
  • sól - chroni przed zepsuciem;
  • ciasto - symbol umiejętności i doskonałości

 

 

2. Następnym zadaniem dla przedszkolaka będzie pomalowanie rysunku koszyczka Wielkanocnego pędzelkiem ,farbkami akwarelowymi .


(proszę o skorzystanie  ze strony internetowej  :


https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/  i wydrukowanie dowolnego koszyczka Wielkanocnego)

 

3. Ostatnim zadaniem na dziś będzie nauka piosenki ,,Pisanki, pisanki’’ znajdująca się na stronie internetowej:


https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

 

 7.04.(wtorek),,Liczymy pisanki’’


1. Proszę o przeczytanie dziecku wiersza Krystyny Różeckiej pt  „Pisanki”.( są to słowa naszej piosenki)


„Pisanki”

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

Rozmowa kierowana na temat wiersza. Dzielenie wyrazu pisanki na sylaby i głoski - liczenie sylab i głosek


Udzielanie odpowiedzi na pytania:

Co było na pierwszej, drugiej, trzeciej  pisance itd.?
Na której z kolei pisance są laleczki, gwiazdki itd.?


2.  Zabawa dydaktyczna: „Duże, średnie, małe"

Rodzic pokazuje  dziecku 3 jajka  lub jakiekolwiek przedmioty o różnej wielkości, wspólnie z dziećmi przelicza, podaje ich liczbę. Dziecko określa wielkość jajka lub np. piłeczki , czy jest ono duże, średnie czy małe.


3.Zabawa pt "Ciasto" ( wraz z rodzicami)- zabawa przy dowolnej  muzyce. Dzieci naśladują ruchem czynności wykonywane przy pieczeniu ciasta.

4.  Przed ostatnie zadanie -praca plastyczna " Moja wielkanocna pisanka".
Dzieci ozdabiają według własnych pomysłów szablon jajka wycięty z kolorowego bloku technicznego. Ozdabiają go różnymi przyprawami, ziarenkami, ryżem, kaszą itp.

 

5. Proszę utrwalić piosenkę pt,,Pisanki’’

 

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY


 

                   8.04.Środa,, Wielkanocne cuda’’                                                              

Wielkanoc 2020  już za kilka dni, to najwyższy czas na zabranie się za domową uprawę rzeżuchy oczywiście jeśli nie ma rzeżuchy to może być owies lub pszeniczka. Proszę kochani rodzice pokażcie swoim pociechom  jak wysiać rzeżuchę, owies lub pszenicę ,  aby cieszyła nas na Wielkanoc?


1. Wysiej  jeśli oczywiście to możliwe wraz ze swoim dzieckiem na mokrej wacie rzeżuchę ,  a w doniczce owies lub pszenicę , niech dziecko obserwuje jak roślinka kiełkuje jakie zmiany zachodzą w tym procesie. 

 

2.Drugie zadanie :Proszę o rozbicie  surowego jajka, oglądanie rozbitego jajka wraz z dzieckiem i nazywanie jego części – białko i żółtko.( aby dziecko umiało rozróżnić).

 

3. Masażyk relaksacyjny na pleckach dziecka  (z rodzicami):

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:

Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)

Była też w paseczki (rysujemy paseczki)

I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)

Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)

I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)

Cii... wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

 

4.Praca plastyczna – wyklejanie obrazka Wielkanocnego kawałeczkami bibuły lub kawałeczkami gazet czy kolorowego papieru, co tam macie w domach.

Proszę skorzystać ze strony;

https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/


 i wydrukowac dowolny obrazek.


5. Dalej utrwalamy naszą piosenkę


https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

 

 9.04.czwartek ,,Malowane jaja’’


1. Proszę o przeczytanie dziecku   wiersza pt,,Wielkanoc’’

Wielkanocny baranek zamieszkał w koszyku,
Kolorowych jajek jest też w nim bez liku.
I smaczna szyneczka gotowa do święcenia,
Jeden drugiemu składa dziś życzenia.
Wielkanocne święta, o nich każdy pamięta,
Serce się raduje, uśmiech dziś króluje.
Dzwonimy do bliskich, kartki wysyłamy,
Choć mieszkają daleko, to o nich pamiętamy.
Do wspólnego śniadania z rodziną siadamy,
To, co poświęcone z koszyczka zjadamy.
Poniedziałek Wielkanocny to świąt drugi dzień,
Wszystkie dzieci już czekają, by móc wodą polać się.
Bo to przecież śmigus-dyngus – dużo wody trzeba,
Oby tylko nas nie skropił, jakiś deszczyk z nieba.
Wszystkim dużym i tym małym składamy życzenia,
Zdrowia, szczęścia i radości, niech Wam uśmiech w sercach gości,
Niech Wam jajeczko dobrze smakuje, a bogaty zajączek prezentami obdaruje.
WESOŁYCH ŚWIĄT!

                                                                 Autor: Olga Adamowicz


 

2.Następnie porozmawiać z dziećmi na temat wiersza.


3. Proszę razem z dzieckiem pobawić się w  ,,Zajączki”  jest to zabawa paluszkowa  z pokazywaniem  w zakresie  cyfry 5. (pokazujemy na palcach

 

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.


4. Proszę wykonaj pracę plastyczną  farbami lecz nie pędzelkiem tylko paluszkami .(do skopiowania lub dowolna kolorowankę dotyczącą Wielkanocy)


https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/

 

5.  Nadal utrwalamy piosenkę aby nasze pociechy pośpiewały sobie w święta.

 

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

 


                            10.04.2020 –piątek ,,Opowiadamy o kurczątkach’’


1.  Proszę o przeczytanie bajeczki pt,, „Bajeczka wielkanocna”-A. Galicy


...Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk, puk! i przygrzewało mocno. – Stuk, stuk! – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki Kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką. – Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłby wstyd, gdyby kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc. Teraz Słońce zaczęło się rozglądać dookoła po łące, przeczesało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę. – Co się stało, co się stało? – Zajączek przecierał łapką oczy. – Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego zajączka? Popilnuj kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś. – Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące. – Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając nie zgubić się w trawie. – Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki. I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi. To już święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc piosenkę...

 

2.Rozmowa kierowana pytaniami,na temat wysłuchanego opowiadania w celu przekonania się czy dziecko uważnie słucha:

 

3.. Zabawa,,Co pasuje do Świąt Wielkanocnych?’’

Przygotowujemy różnorodne rekwizyty związane ze Świętami Wielkanocnymi i Bożego Narodzenia: koszyk, pisanki, palmę, baranka, bombki, łańcuch, sylwetę choinki. Dz. Wybierają , co pasuje do świąt Wielkanocnych.

4.. "Masaż relaksacyjny" - w parach (rodzic i dziecko ) - masaż wykonuje najpierw dziecko rodzicowi, potem rodzic dziecku.

- tędy płynie rzeczka - ruch falisty od głowy do bioder
- idzie pani na szpileczkach - stukanie palcem wzdłuż kręgosłupa
- tu przybyły konie - pata-taj - stukanie piąstkami wzdłuż kręgosłupa
- tędy przeszły słonie - klepanie dłońmi ułożonymi w kształt łódeczek
- a tu idzie szczypaweczka - szczypanie od krzyża do głowy
- zaświeciły dwa słoneczka - masaż spiralny wzdłuż kręgosłupa
- spadł drobniutki deszczyk - lekkie pukanie palcami
- czy przeszedł Cię dreszczyk? - lekkie szczypanie od dołu kręgosłupa, aż do szyi.


Kto wydostał się z pękniętej skorupki?

Kogo słoneczko szukało wśród traw pod lasem?

Kogo przyprowadziło słońce do kurczaczka i zajączka?

O czym szumiały wierzbowe Kotki?

Z czym kojarzy się Wam Wielkanoc?

 

4. Wykonaj pracę plastyczną kredkami świecowymi lub ołówkowymi.

https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/

5.Myślę że wszystkie dzieci już pięknie zaśpiewają   utrwaloną piosenkę.


Drodzy rodzice prace dzieci  możecie przesyłać na meila : motylkiujazd1@wp.pl


Dziękujemy za wspólnie spędzony tydzień .Pozdrawiamy i życzymy wam wszystkim dużo zdrowia. Proszę przyjąć również życzenia świąteczne. Wychowawcy grupy ,,Motylki’’

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel: mgr Patrycja Wójciak, mgr Beata Szajda

 
30.03.2020 – 03.04.2020 – „Nadeszła Wiosna”


Witamy serdecznie rodziców i nasze kochane „Motylki”. W tym tygodniu zajmiemy się tematyka wiosenną. W miarę Państwa możliwości zachęcamy do wykonywania zadań i ćwiczeń przypisanych do danego dnia. Dziękujemy za nadesłane zdjęcia przepięknych prac, które znajdziecie Państwo w zakładkach: prace plastyczne „Wielkanoc”, prace plastyczne „Pisanki”.


 
Poniedziałek „Bazie – kotki” 


Każdego dnia w przedszkolu wykonujemy rozmaite ćwiczenia fizycznie. Załączamy bardzo fajne narzędzie – koło fortuny, które wylosuje Wam ćwiczenia do wykonania. Myślę, że dzieciom taka forma zabawy może się spodobać 

 
1. Losowanie ćwiczeń gimnastycznych: https://damianrudnik.com/wychowanie-fizyczne

-w-domu-zagraj-w-gre-przedszkole/?fbclid=IwAR2i8lTdbeveIr6IUDHOESZTmXxQkd_pElDnxExEXtMn_f9MhqYhDY2or-c (proszę skopiować link)

 

2. Kolejne zadanie to wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej - Czary wiosennej wróżki – wiosenni detektywi. 

 
Słońce świeciło coraz mocniej. Każdy kolejny dzień był cieplejszy od poprzedniego. Wróżkapostanowiła zabrać dzieci ze sobą do parku.

– Słuchajcie, moi mili. Może byśmy poszli do parku poszukać pierwszych oznak wiosny? Śniegu już prawie nie ma. Sople lodu też już się rozpuściły. Może jakieś kwiatuszki już zakwitły… no i oczywiście poszukamy kotków. Kto chce zostać wiosennym detektywem? -zapytała wróżka.

– Ja, ja i ja… i ja też, wróżko – wołały dzieci.

Wiosna powolutku zajmowała miejsce zimy. Po rzeczce płynęły resztki kry. Wśród starych liści zakwitły białe przebiśniegi i delikatne, fioletowe fiołki. Z ziemi zaczęły kiełkować tulipany i żonkile. Tuż przy krokusie odpoczywał sobie zmęczony wędrówką ślimak.

– Widzę bociana! – zawołał dumny z siebie Bartek.

– A tam, na rzece… widzicie… to chyba kaczka! – krzyknęła Monika.

– Kaczuszki, bociany, ale gdzie są kotki? – zastanawiała się Kasia.

– Właśnie! Gdzie te kotki się schowały? – dodała Zosia.– Kici, kici… kici, kici. Nie bójcie się, kotki! – wołał Krzysio.

– Wróżko, nigdzie nie widać kotków. Gdyby gdzieś tu były, na pewno by do nas przyszły.

– A może jest im zimno i siedzą gdzieś skulone wśród trawy – zamartwiała się Karolinka.

 –Może się zgubiły i nie mogą odnaleźć swojej mamy.

– Wróżko, a dlaczego ty się tak tajemniczo uśmiechasz? – dopytywał się Tomek. – Chyba wiesz, gdzie są kotki.

– Tak, oczywiście wiem, gdzie są kotki. Zanim wam powiem gdzie, rozwiążcie zagadkę.

Mleczka nie chcą pić.

Nigdy nie biegają.

Choć mają futerka,

ogonków nie mają.

Oj, dziwne to kotki,

bo na wierzbie rosnąi

to tylko wiosną.

– To bazie – zawołała Ewa.

– I co? Teraz już wiecie, gdzie są kotki? – radośnie spytała wróżka.

– Tak! – odpowiedziały chórem dzieci. – Rosną na wierzbie! Nad naszymi głowami.

– Śmieszne te kotki! I takie puchate. Może weźmiemy je do wazonu? Będzie wiosennie w przedszkolu– powiedział Wojtek.

Dzieci z wróżką wyruszyły w drogę powrotną, niosąc bazie. Ślimak także wyruszył w dalsządrogę. Może też szukał oznak wiosny?

 

3. Kochane „Motylki” czy słuchaliście uważnie? To teraz kilka pytań do opowiadania:- Jakich kotków szukały dzieci?- Jakie zmiany dostrzegły dzieci w parku?- Które kotki wystąpiły w opowiadani? Tak super!!! Bazie!!!


 

 

 

 

Wtorek „Zagadki o wiośnie”

 

 Dziś nowe propozycje na zabawy i aktywności razem z Waszymi dziećmi. Zapraszamy do zabawy!!!

 

1.Proszę przeczytać dzieciom poniższe zagadki 


Zobaczysz je wiosną,

gdy na wierzbach rosną.

Srebrne futra mają.

Jak się nazywają? 

 

Powrócił do nas z dalekiej strony,

ma długie nogi i dziób czerwony.

Dzieci się śmiały, gdy go witały,

żabki płakały przez dzionek cały.


Kolorowe i pachnące, czyw

ogrodzie, czy na łące, zawsze

chętnie je zbieramy na bukiecik

dla swej mamy.

 

2. Na koniec zapraszamy do wykonania pracy plastycznej „Przebiśnieg”. Sposób wykonania znajdziecie Państwo w linku https://www.youtube.com/watch?v=S97lCgG9bQI (proszę skopiować link)


 

Środa „Śpiewamy o wiośnie”


Dzisiejszy dzień umilą Państwu wiosenne piosenki. Zachęcamy do wspólnego śpiewu z dziećmi.


1. Maszeruje wiosna https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw (proszę skopiować link)


2.Wiosna, wiosna zawitała https://www.youtube.com/watch?v=1BxzTaIp9G4 (proszę skopiować link)


3. Pachnąca wiosna https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y ( proszę skopiować link)

 

4. A teraz zachęcamy Państwa do wykonania wspólnie z dzieckiem pracy plastycznej „Bocian”. Sposób wykonania znajdziecie Państwo w linku https://www.youtube.com/watch?v=Mu-RLL3TE-g  (proszę skopiować link)

 

Czwartek „Kolorowa wiosna”

 

 1. Dzisiejszy dzień zaczniemy od bardzo lubianej przez nasze „Motylki” gimnastyki raczek. Zachęcamy rodziców do wspólnej zabawy i naśladowania swoich dzieci - one na pewno pamiętają tę zabawę.


https://chomikuj.pl/losowa/piosenki+dla+dzieci+(pdd)/Hopsanki+zabawianki/Gimnastyczne+figle+muzyczne/09+Gimnastyka+r*c4*85czek,2209369261.mp3(audio) (proszę skopiować link)

 

2. Teraz czas na zadania matematyczne.


Zabawa w „wiosennych detektywów”- szukamy w domu przedmiotów w kolorze zielonym.

Zabawa w „wiosennych detektywów” – szukamy w domu przedmiotów w kolorze żółtym.

Zabawa w „wiosennych detektywów” – szukamy w domu przedmiotów w kolorze czerwonym.

Ile udało wam się znaleźć przedmiotów? Których kolorów jest najwięcej? Których najmniej?


Zabawa „wiosenne przeliczanie”- jeśli udało Wam się znaleźć zielone przedmioty- policzcie je. Możecie teraz je pogrupować (zabawki, ubrania, rośliny, itp.). 

 

3.Nauka wyliczanki.Ene due rabe, szukał bocian żaby. A zielona żaba dała nurka w trawę.Mówienie rymowanki: cicho, gdy rodzic kładzie palec na ustach, i głośno, - jeżeli podniesie rękę.


4.Wykonanie pracy plastycznej – „Wiosenna łąka”. Dzieci malują farbami plakatowymi Do wykonania zadania potrzebujemy kolorowe farby oraz patyczki kosmetyczne lub widelec. Macie jakieś pomysły na wykonanie pracy? Na pewno dacie sobie świetnie radę. W poniższym linku zobaczą Państwo, na czym polega wykonanie pracy http://kreatywnieaktywnie.pl/las-patyczkami-malowany/ (proszę skopiować link)

 

Piątek „Wiosna ogrodniczka”

 

 1. Dziś ostatni w tym tygodniu dzień naszej zabawy. Usiądzie wygodnie a rodziców prosimy o przeczytanie wiersza B. Szelągowskiej „Wiosna ogrodniczka”.

 

Przyszła do nas wiosna,

nasionka posiała.

Ogrzała je słoneczkiem,

deszczykiem podlała.

Na łąkach i w ogrodachza

kwitły śliczne kwiatki:

krokusy, przebiśniegi,

żonkile i bratki…


2. Kochane „Motylki” czy słuchaliście uważnie? To teraz kilka pytań. Myślę, że świetnie sobie poradzicie z odpowiedziami!!!


- Co zrobiła wiosna?

- Co ogrzało nasionko?

- Co podlało nasionko?

- Czy jeśli nasionko ma ciepło i wodę, to urośnie z niego roślinka?

- Jakie kwiaty zakwitły na łąkach i w ogrodach? 

 

Zakładamy zielony ogródek „ Doniczka z cebulą”

Zadanie do wspólnego wykonania z dzieckiem (w miarę Państwa możliwości)Zakładamy zielony ogródek „ Doniczka z cebulą”Zaczynamy od nazwania przygotowanych rzeczy ( doniczka, ziemia, cebula) oraz czynności, które wykonujemy – wsypujemy ziemię do doniczki, wsadzamy cebule, lekko uklepujemy ziemię, podlewamy. Na koniec ustawiamy doniczkę na parapecie i zachęcamy dziecko do obserwowania rozwoju cebuli.


Dziękujemy za cały tydzień wspólnej zabawy!!! Pozdrawiamy serdecznie!!!


Gmina Udanin

Unia Europejska

Europejski Fundusz

Społeczny

Kapitał Ludzki

Narodowa Strategia

Spójności

 

Klauzula Informacyjna

( format *.PDF ) - pobierz


Klauzula Informacyjna

( format *.JPG ) - pobierz

 

Konto użytkownika
Witaj,
nie jesteś zalogowany.

Zaloguj się

__________________________________________________________________________