Menu strony
Strona główna
Galeria zdjęć - archiwum
Uroczystości przedszkolne 2019/2020
Filmy
Ogłoszenia
Dokumenty
Wyszukiwarka
Twoje konto
Kontakt
Nauczanie zdalne
Religia
Pedagog
Wznowienie pracy przedszkola
Kalendarz uroczystości

Plan współpracy

Zdrowo jem, więcej wiem!

Cała Polska Czyta Dziecom

Bezpieczny Przedszkolak

News : WITAMY NA STRONIE PRZEDSZKOLA W UJEŹDZIE GÓRNYM
Grupa "0" 6-latki

 

Nauczyciel mgr Teresa Rychel

 

 

Nauka zdalna gr.0 ( 22.06 do 26.06.2020r )


Proszę Państwa przez lipiec również będą wysyłane zadania. Jeśli będą Państwo chcieli z nich korzystać to będą one dostępne na stronie internetowej Przedszkola w Ujeździe Górnym w zakładce nauka zdalna. Jeszcze raz dziękuję Państwu za współpracę i upominek , wcześniej pisałam jako PODZIĘKOWANIA – DZIĘKUJĘ      Proszę Państwa wkrótce podam do wiadomości termin, w którym  będzie można odebrać dyplomy ukończenia przez dzieci przedszkola.

 


Hasło tygodnia :  WAKACJE!


1 dzień  -  W górach


  • Ćwiczenia poranne
  • Góry to …….- wypowiadanie się na określony temat ( skojarzenia )
  • Wysłuchanie wiersza Joanny Porazińskiej pt  ,, Góry, nasze góry”

Góry ,nasze góry. Hale, nasze hale.

Kto was zna tak dobrze, jako my, górale.

Góry, nasze góry. Wy wysokie szczyty.

Kto was przewędrował? Góral rodowity.

- Rozmowa na temat treści wiersza –

Kto to jest góral ?

Gdzie wg wiersza góral wypasa owce?  ( hali )

Co to są hale ?  ( łąki wysoko w górach )

Jak nazywa się góral, który zajmuje się wypasem owiec na halach ? ( baca)

  • Jeśli to możliwe proszę pokazać mapę Polski , a na niej Tatry- proszę zwrócić dziecka uwagę na kolory gór na mapie.
  • Ułożenie z rozsypanki literowej wyrazów :  hale, baca, owce, Tatry
  • Praca z KP4 s. 43a- wycinanie dwustronnych puzzli, układanie gór  ( jutro będą układać  morski krajobraz)
  • Malujemy  górski pejzaż – malowanie farbami.

 

2 dzień  - Nad wodą


  • Ćwiczenia poranne
  • Nad morzem ….- skojarzenia , wypowiadanie się dzieci
  • Morski  krajobraz – ułożenie z puzzli , naklejenie na kartkę wybranego krajobrazu
  •  Praca z KP 4 s. 44a-  łączenie liczb od najmniejszej do największej, rysowanie rybek wg instrukcji, zapisywanie i obliczanie działania
  • Praca z KP4 s. 44b- podawanie nazw obrazków, podzial na sylaby, pisanie sylab po śladzie

 

3 dzień   -  Bezpieczne wakacje


  • Ćwiczenia poranne
  • Wysłuchanie wiersza  Wiery Badalskiej pt. ,, Wakacyjne rady ‘’

1.Glowa nie jest od parady,                   4. Urządzamy grzybobranie,

Służyć ci musi dalej.                                 Jaka rada stąd wynika.

Dbaj więc o nią i osłaniaj,                          Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,

Kiedy słońce pali.                                     Nie wkładaj go do koszyka.

 

2.Płynie w rzece woda                                5. Biegać boso jest przyjemnie

chłodna, bystra, czysta,                                 ale ważna rada:

Tylko przy dorosłych                                    - idąc na wycieczkę pieszą,

 z kąpieli korzystaj.                                        Dobre buty wkładaj!

 

3.Jagody nieznane,

gdy zobaczysz w borze.

Nie zrywaj! Nie zjadaj!

Bo zatruć się możesz.

 


WAKACYJNE rady z wiersza :


        - zakładanie czapek na głowy

        - wchodzenie do wody tylko w obecności dorosłych

        - nie zrywać, nie jeść nieznanych roślin, jagód w lesie

        - Nie zrywać grzybów, których nie znamy

        - Ubierać odpowiednie buty na wycieczki   i inne rady

  • Przestrzeganie zasad w lesie, nad wodą, na ulicy, placu zabaw itp…



          PRZYPOMNIENIE TEL. ALARMOWYCH :    112  ,999,  998, 997


  •  Praca z KP4 s. 45a – Podawanie nazw zwierzęcia i przedmiotów na obrazkach, wpisywanie liter w okienka, odczytywanie hasła*
  •  Praca z KP 4 s. 45b – poruszanie się po planszy zgodnie z kodem, rozmowa na temat miejsc na zdjęciach

 

4 dzień  -  Mój przyjaciel


  • Ćwiczenia gimnastyczne
  •  ,,Mój przyjaciel ‘’-  przyjaciel jakiego chcę poznać w czasie wakacji , cechy przyjaźni
  • Przestrzeganie przed zawieraniem znajomości  bez obecności dorosłego
  • Koleżanki i koledzy – układanie z rozsypanki literowej imion
  • Portret mojego przyjaciela – praca plastyczna
  • Telefon do przyjaciela – można wykonać telefon z dwóch plastikowych kubeczków i sznurka

       - wdrażanie dziecka do rozmowy  przez telefon

  •  Praca z KP4 s. 46a – rozpoznawanie liter, czytanie prostych wyrazów i zdań, obliczenia
  •  Praca z KP4 s. 46b – doskonalenie percepcji wzrokowej,  wyszukiwanie nazw przedmiotów, otaczanie pętlą.

 

5 dzień  -  Wakacje !

 


  • Ćwiczenia poranne
  •  Wakacje …. – skojarzenia dzieci, wypowiadanie się na określony temat
  • Praca z KP4 s. 47a  - rozwiązywanie rebusów, rysowanie po śladzie i wg instrukcji.
  •  Praca Z KP 4 s. 47b – rysowanie wakacyjnych planów
  • Praca z KP 4 s. 48b  - kącik grafomotoryczny , łączenie liczb od najmniejszej do największej, kolorowanie liter, odczytywanie napisu.

 

                    Życzę bezpiecznych i udanych wakacji.

 

 

 

 

Nauka zdalna gr. 0 ( 15.06 do 19.06.2020r )

Hasło tygodnia  :  LATO

1 dzień   -  Kolory lata

 

  • Ćwiczenia poranne
  • Wysłuchanie wiersza  B. Lewandowskiej pt.  ,, Po łące biega lato”

Po łące biega lato,                                                 Pomaga lato pszczołom,
Uwija się jak bąk.                                                  Na kwiatach też się zna. 

,,Dzień dobry”-  mówi kwiatom                               Uśmiecha się wesoło
I pieści każdy pąk                                                  i w berka z wiatrem gra!

Kto chce się z latem spotkać                                   Gdy lato jest zmęczone
Niech idzie z nami tam                                            W szałasie sobie śpi.
Rumianek i stokrotka                                              I we śnie gra w zielone
Pokażą drogę nam.                                                 Bo łąka mu się śni.

  • Rozmowa  na temat treści wiersza – owady, kwiaty , miejsca występujące w wierszu.
  • Z czym kojarzy mi się lato – skojarzenia dzieci
  • Praca z KP4 s. 39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i i związków frazeologicznych:

       - proszę rodziców o odczytanie przysłów przez rodziców i rozmowę , a 

            dziecko numeruje obok obrazka :

 

  1. Mieć dwie lewe ręce 
  2. Mieć muchy w nosie. 
  3. Siedzieć jak na szpilkach. 
  4. Spać jak kamień.
  • Lato – praca plastyczna -  malowanie farbami


2 dzień  -  Burza

 

  • Ćwiczenia  gimnastyczne
  • Wysłuchanie wiersza M. Przewoźniaka pt. ,, Burza ‘’

 

Co się dzieje tam na górze?                        Od błyskawic niebo trzeszczy,
Wielką wojnę toczą chmury?                       A nam w butach chlupie deszczyk,
Wciąż na siebie nacierają                            Ciemne niebo dudni, świeci ….
I strzelają , i błyskają?                               Co się dzieje tam na górze?
Co się tam na górze dzieje?                        Wiedza to na pewno dzieci,
Że się nam na głowy leje?                           Oglądamy groźną burze.

 

 

Rozmowy na temat zjawiska burzy na podstawie wiersza oraz doświadczeń dzieci – przypomnienie o zasadach postępowania podczas burzy

  • Jak należy zachować się gdy jesteśmy w domu  ?– pozamykać okna, wyłączyć telewizor, komputer, radio, , nie rozmawiać przez telefon , ponieważ uderzenie pioruna w urządzenie elektryczne bądź telekomunikacyjne może spowodować porażenie
  • Co należy zrobić , gdy burza zaskoczy nas poza domem ? – schronić się w bezpiecznym miejscu, , w budynku , jaskini, w aucie- zamknąć okna itp.
  • Czego należy unikać podczas burzy ? – nie wolno chować się pod drzewem,  nie wolno stać w wodzie itp…
  • Co chroni budynki przed uderzeniem pioruna ? – piorunochron
  • Praca z KP4 s. 39b – poruszanie się zgodnie z kodem, kolorowanie obrazków.


3 dzień   -  Tęcza po deszczu


 

  • Ćwiczenia gimnastyczne
  • ,, Jak sprowadzić tęczę ? – zabawy badawcze – praca z KP4 s. 40a

            - rysowanie przeprowadzonego eksperymentu

 

  • Praca z KP 4 s. 40b – kolorowanie mozaiki zgodnie z kodem
  • ,, Tęcza ‘’ – praca plastyczna
  • Można wysłuchać  piosenkę  ,, Tęcza  cza, cza , cza ‘’

 
4 dzień  -   Letnia pogoda

 

  • Ćwiczenia gimnastyczne
  • Praca z Kp4 s. 41a – Łączenie w pary obrazka z cieniem, odszukiwanie i odczytywanie liter, tworzenie z nich wyrazów
  • Praca z Kp4 s. 41b – uzupełnianie ilustracji symbolami pogody, czytanie globalne nazw dni tygodnia
  •  Układanie z rozsypanki  literowej wyrazowej  związanych z latem np. słonko, pogoda, grad, maliny, lato, parasol, jagody
  • Zabawa tematyczna – Jestem prezenterem letniej pogody- dzieci przyjmują role i zapowiadają pogodę może być  z uwzględnieniem kolejnych dni tygodnia.


5 dzień   -   Lato w sztuce

 

  • Ćwiczenia poranne
  • Praca z KP 4 s. 42a – odszukanie wśród liter ukrytych wyrazów i dopasowanie ich do obrazka
  • Praca z KP 4 s. 42b – co zabiorę na wędrówkę – nazywanie przedmiotów, pisanie pierwszej i ostatniej litery nazwy obrazka.
  • ,, Paluszkowy twister ‘’- zabawa  z  KZ s. 80 i 81 – czytanie zdań oraz  WYPRAWKA  karta nr 65

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Nauka zdalna gr. 0 ( 8.06 do 10.06.2020r )

 
Szanowni Rodzice bardzo proszę o przypominanie dzieciom o zasadach bezpieczeństwa i higieny .    Bądźmy wszyscy czujni i nie zapominajmy o zagrożeniu.

Hasło tygodnia  -  Zwierzęta duże i małe

1 dzień  -  Zwierzęta całego świata

 

  • Ćwiczenia poranne
  • *Wysłuchanie wiersza Mieczysławy Buczkówny pt. ,,Tylko raz’’

Chcą żyć  jak i ty żyjesz                                Przypatrz się z bliska dżdżownicy
Wszystkie na świecie zwierzęta=                    Biedronce, jak kropki liczy
I mrówki, i żaby , i żmije,                               Jaskółce, jak gniazdo kleci,
I pszczoła wiecznie zajęta .                            Jak pająk rozsnuwa sieci

I paź królowej – motyl                                   Niech skacze pasikonik.
Niech fruwa tęczowo złoty                              Niech świerszczyk w trawie dzwoni ….
I ślimak środkiem dróżki                                Dla nich kwitnie łąka, dla nich rośnie las,
Niech pełznie, wystawia  różki                         Jak i Ty  -  żyją tylko raz.

 

  • Rozmowa na temat treści wiersza-

- dziecko  wymienia nazwy zwierząt z wiersza
- znaczenie zwierząt w przyrodzie
- czy wolno zabijać zwierzęta dla własnej przyjemności
- wyginięcie jednego gatunku zwierząt pociąga za sobą wyginięcie innych ( łańcuch zależności pokarmowych )

 

  •  Znak odejmowania   ,, – ‘’  przypomnienie co oznacza :

Odejść, odlać, odsypać, odfrunąć, odskoczyć, odpłynąć, odciąć, zerwać, złamać, itp…
Praca z KP 4 s. 34b  - układanie treści zadania do ilustracji  :
W słoiku pływało 5 rybek,  3 rybki nagle wyskoczyły ze słoika.   Ile rybek zostało w słoiku?
Rozwiązanie  5- 3 = 2  i   pełna   odpowiedź   W słoiku zostało 2 rybki.
Podobnie dzieci opowiadają pozostałe ilustracje z tej strony i zapisują działanie.
Praca z KP 4 s. 34b- wypowiedzi na temat zwierząt ,podział nazw zwierząt na sylaby, wykonanie ćwiczenia wg polecenia
- rozróżnianie zwierząt wodnych ,lądowych, fruwających – rysowanie.
Praca plastyczno- techniczna – namaluj lub wykonaj z dowolnych materiałów wybrane zwierze.

2 dzień  -  Zwierzęta żyjące w zoo i w Polsce

 

  • Ćwiczenia poranne
  • Kupujemy bilety do zoo – odliczanie określonej kwoty pieniędzy ( papierowe lub prawdziwe monety) np. 10 zł różnymi sposobami  i inne kwoty. Zapisanie działań.
  • Praca z KP 4 s. 35a – czytanie wyrażeń, dobór powiedzenia do odpowiedniego zwierzęcia.
  • Praca z KP 4 s. 35b – pisanie wyrazów po śladzie , naklejanie nalepek, naśladowanie min i ruchów zwierząt.
  • Praca z KP 4 s. 36a – podawanie nazw zwierząt, podział wyrazów na sylaby , głoski , wyróżnianie i zapisywanie  pierwszych i ostatnich głosek w wyrazach.
  •  Praca z KP 4 s. 36b – podawanie nazw zwierząt , łączenie obrazków z odpowiednimi dźwiękami zwierząt, pisanie po śladzie.


3 dzień   -  Zwierzęta w polskich lasach i parkach narodowych

 

  • Ćwiczenia poranne
  • *Oglądanie ilustracji zawartych w Księdze zabaw s. 78, 79  zwierząt dziko żyjących w Polsce oraz mapy Polski wraz z symbolami parków narodowych -  wypowiedzi  dzieci ,, Co to są parki narodowe i  w jakim celu powstały ? ‘’
  • Praca z KP 4 s. 37a – rozwijanie percepcji  wzrokowej, odnalezienie ukrytych zwierząt i zaznaczenie ich.
  • Praca z KP 4 s. 37b – poszerzanie słownika czynnego na temat zachowań wobec zwierząt.
  • Praca z KP 4 s. 38a pisanie po śladzie,
  • Układanie dowolnych  nazw zwierząt z rozsypanki wyrazowej (  minimum 5 wyrazów).
  • Jakie to zwierzęta?  -  praca plastyczna  z WYPRAWKĄ  karta 52 – wycinanie ilustracji po śladzie, układanie i naklejanie na kartę  obrazka z części .

 

 

 

 

 

Nauka zdalna gr. 0 ( od 1.06 do 5.06.2020r )

 
Drogie Dzieci

 
 w dniu Waszego Święta życzę Wam samych radosnych, szczęśliwych dni, pełnych spokoju, miłości  oraz spełnienia  marzeń. 
                                                                                       pani Teresa Rychel

Hasło tygodnia :  DZIEŃ DZIECKA
   
1 dzień  -  Nasze prawa i obowiązki

 

  • Ćwiczenia poranne
  • Rozmowa z dzieckiem dotycząca jego praw w oparciu o wiersz J. Kobylińskiego ,,Prawa dziecka ‘’

Mam prawo żyć.
Mam prawo być sobą.
Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą.
Mam prawo kochać i kochanym być.
Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić.
Mogę się śmiać.
Może się dziać pięknie.
Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie.
Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych.
 Nie można mnie zmuszać do uczynków złych.
Mam prawo śnić, mam prawo być inny.
Mogę być słabszy, lecz nie czuć się winny.
Mam prawo śpiewać głośno , kiedy chcę.
 Mam prawo płakać cicho, gdy mi źle.
Dziecka prawa poważna sprawa.
Dziecka prawa to nie zabawa.
   

  • Wypowiedzi na temat praw i obowiązków dziecka na podstawie ilustracji w ,, Księdze zabaw z literami” s. 74,75 -  czytanie zdań
  • Praca z Kp4 s. 29a –dopasowanie treści do obrazka ( proszę rodziców o odczytanie treści ) :
  1. prawo do wychowania w rodzinie 
  2. prawo do  ochrony przed przemocą 
  3. prawo do zabawy i wypoczynku 
  4. prawo do wyrażania własnych poglądów 
  5. prawo do opieki zdrowotnej. 
  6. prawo do edukacji
  • Praca z KP 4 s. 29b – odczytanie krótkich zdań, łączenie ich z  odpowiednimi obrazkami,  rysowanie swoich obowiązków w szkole i na zajęciach


2 dzień  -  Dzieci na świecie

 

  • Gimnastyka poranna
  • osłuchanie z piosenką Majki Jeżowskiej ,, Kolorowe Dzieci”-     https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4
  • Praca z KP 4 s. 30a- wypowiedzi dzieci na temat treści bajek, uzupełnianie brakujących elementów, odpowiedzi na pytanie : jakie prawa zostały naruszone względem bohaterów bajek

- Zapoznanie z telefonem Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12  - przekazanie informacji dziecku, że w razie potrzeby w szkole pomogą: wychowawca, pedagog, dyrektor, oraz każdy pracownik szkoły

 

  • Praca z KP 4 s. 30b- rozwijanie spostrzegawczości, kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, dodawanie w zakresie 10.
  • Mój portret- malowanie przed lustrem ( można powiedzieć, że malowanie siebie to autoportret )
  • Oglądanie  ilustracji  w,, Księdze zabaw z literami’’ – zabawa folią w paski. Czytanie tekstu.


3 dzień  -  Z wizytą u moich rówieśników

 

  • Ćwiczenia poranne
  • Przypomnienie piosenki  M. Jeżowskiej ,, Kolorowe Dzieci” https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4
  • Rozmowy z dziećmi na temat różnic między ludźmi na przykładzie kolegów z grupy, a następnie o różnicach między dziećmi z Polski, a Chin, Grenlandii, Afryki.
  • Praca z KP4 s.31a – rozwijanie percepcji wzrokowej, doskonalenie sprawności grafomotorycznej
  • Praca z KP 4 s. 31b – rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia, szukania cech wspólnych.
  • Praca plastyczno techniczna – Kartka z życzeniami dla dzieci całego świata

4 dzień  - Nasze marzenia

 

  • Cwiczenia poranne
  • Wypowiedzi dzieci na temat swoich marzeń – czy wszystkie marzenia się spełniają ?
  • Wysłuchanie piosenki pt. ,, Moja fantazja ‘’ https:// www.youtube.com/watch?v=fJKRESz8ZhE
  • Praca z KP 4 s. 32a – rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter i czytania prostych wyrazów, doskonalenie sprawności grafomotorycznych
  • Praca z KP 4 s. 32b – doskonalenie percepcji wzrokowej, ćwiczenie umiejętności odtwarzania wzoru, , doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
  • Praca plastyczna - ,, Wyspa marzeń”- technika dowolna


5 dzień  -  Nasze zabawy

 

  • Ćwiczenia poranne
  • Praca z KP 4 s. 33a – wypowiadanie się na temat zabaw dzieci w oparciu o ilustrację, pisanie po śladzie wyrazów
  • Praca z KP 4 s. 33b -  układanie wyrazów z rozsypanki literowej, łączenie wyrazów z obrazkami
  • Praca techniczna – wykonaj skrzynkę pocztową  WYPRAWKA s. 60

Baw się w swoją ulubioną , bezpieczną zabawę. POWODZENIA


 

 

Nauka zdalna gr. 0 (od 25.05 do 29.05.2020r )

Drogie Mamy z okazji Waszego Święta -  wszystkiego najlepszego, dużo zdrowia, szczęścia , wszelkiej pomyślności, wytrwałości , cierpliwości i pociechy z dzieci
życzy  Teresa Rychel
   
Hasło tygodnia  :  Święto mamy i taty.

1 dzień  - Moja mama

  • Ćwiczenia poranne – piosenka ,, Gimnastyka dobra sprawa ‘’
  • Opowiadamy o swojej mamie –

           -imię , wiek, czym się zajmuje. gdzie pracuje, co lubi, jakie lubi kolory –

         sprawdzamy wiedzę naszego dziecka o nas samych
        -Opowiadanie dziecka  ,, Co lubię robić z mamą ?’’

  • Praca z KP4 s.24a – doskonalenie umiejętności postępowania według instrukcji, rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter i czytania tekstu ze zrozumieniem
  • Praca z KP4 s. 24b – doskonalenie percepcji wzrokowej, rozwijanie sprawności grafomotorycznej
  • Praca plastyczna- przygotuj najpiękniejszą laurkę dla Mamy , spróbuj napisać życzenia ( technika dowolna)

2 dzień  - Życzenia dla Mamy

 

  • Gimnastyka poranna- wg własnych pomysłów
  • Kwiaty dla Mamy – przygotuj kartkę. Narysuj taki sam bukiet kwiatów jak w KP 4 s. 27a, wyklej lub pomaluj kwiaty.  Policz wszystkie kwiaty.
  • Prezent dla Mamy  -,, Księga zabaw z literami ‘’ s. 75 – czytanie tekstu ze zrozumieniem – opowiadanie ilustracji.
  • Wykonanie prezentu dla Mamy – mogą to być pomysły z ,, Księgi zabaw”- bransoletka , kotek z plasteliny lub wg własnego pomysłu.
  • Wręczenie prezentu , złożenie życzeń, odśpiewanie ,, Sto lat ‘’


3 dzień – Mój tata

 

  • Ćwiczenia poranne
  • Mój tata – wypowiedzi dzieci na temat taty : imię, wiek, gdzie pracuje, co lubi, co lubię robić z tatą, itp…
  • Mój tata w pracy – twórcza praca plastyczna , rozwijanie motoryki małej, prawidłowego chwytu pisarskiego.
  • Praca z KP 4 s. 25a – doskonalenie percepcji wzrokowej, sprawności manualnej.

        - Liczenie pieniędzy – ćwiczenia praktyczne - proszę przygotować  monety 

          o różnych nominałach         ( prawdziwe lub papierowe ) – dziecko układa

          np. 8 zł-różnymi monetami,  10 zł,  9 zł itp.

  • Praca z KP 4 s. 25b – doskonalenie umiejętności rozpoznawania liter – czytanie ze zrozumieniem, kształtowanie sprawności manualnej.

 

4 dzień  - Brat i siostra

 

  • Ćwiczenia poranne
  • Wypowiedzi wielozdaniowe dzieci  o swoim rodzeństwie
  • Obliczenia wieku – siostra , brat – pytania o ile starszy, młodszy, kto jest najstarszy itp…
  • Praca z PK 4 s. 26a – Rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter i czytania ze zrozumieniem, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych.
  • Praca z KP 4 s. 26b – doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji i wypowiadania się na  temat ich przyczyn, rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmów.
  • ,, Dom to  …. ‘’ – poszerzanie słownika czynnego dzieci o skojarzenia ze słowem ,, dom’’- praca plastyczna

5 dzień  - Z rodziną najlepiej

 

  • Gimnastyka poranna
  • Wypowiedzi dzieci na temat bliskiej i dalszej rodziny – znajomość imion, pokrewieństwa, miejsca zamieszkania itp…
  • Praca z KP 4 s. 27a – rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter, czytanie tekstu ze zrozumieniem, dobór odpowiednich zdań do ilustracji.
  •  Praca plastyczno techniczna- wykonaj ramkę na rodzinne zdjęcie WYPRAWKA – karta 53
  • Imiona członków mojej rodziny- układanie imion z kartoników z literami ( klaser )- zwrócenie uwagi na pisownię imion.

 


 

 

Nauka zdalna  gr 0 ( od 18.05 do 22.05.2020r )

Witam Państwa Drodzy Rodzice oraz Moje Dzieci.
W tym tygodniu zastanowimy się nad tematem ,, Wrażenia i uczucia.”.
Bardzo dziękuję Wam Rodzice za wspaniałą pracę z dziećmi. Zapraszam do dzielenia się pracami dzieci , przesyłania ich ponieważ  dają  one  wiele radości i uśmiechu. Kiedyś to też będzie wspaniała pamiątka na lata.

 

Hasło tygodnia  :  Wrażenia i uczucia

1 dzień  -  Uczymy się wyrażać emocje

 

  • Ćwiczenia poranne wg pomysłu
  • Wypowiadanie się dzieci – dokończ zdania:

        Proszę Państwa z tych odpowiedzi  możemy się wiele dowiedzieć o tym co

        czują , co przeżywają i jak reagują  dzieci na różne sytuacje- warto

         porozmawiać.
        - Jestem wesoły/a   gdy …………………………….
        - Jestem smutny/a   gdy………………………………
        - Jestem dumny/a   gdy  …………………………………….
        - Jestem zdenerwowany/a  gdy …………………………..
        - Jestem  zazdrosny/a  gdy ………………………………………
        - Jestem zły/a    gdy ……………………………………………


        Pytania o reakcje ( dokończ zadania ) ;
        - Gdy jest mi smutno to ………………………….
        - Gdy się cieszę to …………………………….
        - Gdy jestem zły/a    to ………………………….
        - Gdy jestem zazdrosny/a  to …………………………………..

  • Lustro emocji  - WYPRAWKA plac zabaw” karta nr 47

           - wytnij szablon postaci oraz paski z częściami twarzy- wsuń w różnych

           układach paski w wycięcia na uszach i ustach ,a otrzymasz różne emocje.

           Poćwicz to przed lustrem,- kiedy najładniej wyglądasz?

  • Z rozsypanki wyrazowej ułóż wyrazy : smutny, dobry, radosny, wesoły, zły, dumny , zazdrosny, a może z  wybranym wyrazem uda Ci się ułożyć zdanie.
  • Ćwiczenia w liczeniu

        - wybierz 10 kredek ( patyczków) i rozkładaj je na 2 grupy np. 6+4=10 lub

           na 3 grupy np. 3+3+4=10, zapisuj działania wykonaj 10 różnych działań.

  • Praca plastyczna- namaluj postać wesołą i smutną ( farby )

 

2 dzień  -  W płaczu nie ma nic złego.

 

  • Ćwiczenia poranne do piosenki ,, Gimnastyka dobra sprawa ‘
  • Wypowiedzi dzieci na temat uczuć w oparciu i ilustracje zawarte w ,, Księdze zabaw z literami”

        s. 72-73. 
        - czytanie zdań s. 73

 

  • Praca zKP4 s. 21a – rysowanie propozycji pomocy innym,  rozwijanie empatii, rozwijanie sprawności manualnej
  • Praca z KP4 s. 22b – pisanie po śladzie,  doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji innych, rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
  • Poznanie przysłowia :

      ,, Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie „- rozmowa na temat 
           rozumienia treści

 

3 dzień  -  Oswajamy się z ciemnością


  • Ćwiczenia poranne- do piosenki ,, Idzie, idzie stonoga”

         Zabawa pod nadzorem rodzica – Zasłoń oczy i spróbuj dojść np. do  

         kuchni, odgadnij jaki to przedmiot, -opowiedz o tym jak się czułeś/aś

  • Male, większe, największe

       - Wytnij 5 kół różnej wielkości ( możesz do odwzorowania wykorzystać

          różne rzeczy np. kubek i inne),
       - Pokoloruj koła pięcioma kolorami
       - ułóż te koła od najmniejszego do największego , ponumeruj je pisząc na

         kole cyfrę i zabaw się w ,, Rozmowę liczb” mówiąc ; Jestem liczba 2 jestem

          większa od _ a mniejsza od  _ 

        - Odpowiedz na pytanie , które koło było żółte, które było zielone ( 

         posługiwanie się liczebnikami porządkowymi )

  • Praca z KP4 s. 22a – Łączenie kropek zgodnie z instrukcją, rysowanie linii po śladzie wg symbolicznych wskazówek

 

4 dzień-   Jak pozbyć się strachu

 

  • Gimnastyka poranna
  • Rozmowa na temat ,, strach ma wielkie oczy ‘’- jak to rozumiem
  • Praca zKP4 s.22b –rozwijanie umiejętności odczytywania symboli, doskonalenie percepcji wzrokowej
  • Praca z KP4 s. 23a- rozwijanie sprawności małej motoryki, prawidłowego chwytu pisarskiego.
  • Praca plastyczna – namaluj to  czego się boisz i opowiedz o tym

 

5 dzień  - Różne opowieści

  • Ćwiczenia gimnastyczne
  • Wymyśl i opowiedz historię śmieszną lub groźną
  • Praca z KP 4 s. 23b –doskonalenie sprawności małej motoryki, rozwijanie wyobraźni, czytanie zdań
  • Praca z KP4 s. 28 – kącik grafomotoryczny , pisanie po śladzie.
  • Kostka z emocjami  WYPRAWKA – Karta 51
  • Medal uśmiechu – zaprojektuj i wykonaj medal , zastanów się komu go wręczysz?, a może to Ty go otrzymasz?

 

 

Nauka zdalna gr.0 ( od 11.05 do 15.05.2020r )

 
Witam serdecznie . Dziękuję Wam drogie dzieci za piękne książki, które mam nadzieję wzbogacą Waszą biblioteczkę. Zachęcam Was do częstego czytania  książek, bo jak wiecie można  dowiedzieć się z nich wielu ciekawych rzeczy. 


Hasło tygodnia :


,, W krainie muzyki”

1 dzień – Instrumenty muzyczne

 
- Ćwiczenia poranne wg – pomysłów ( podskoki, przysiady, itp…)
-,, Najlepszy instrument ‘’- uważne wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści


Jest taki instrument na świecie.                     Już tak zawsze będzie.
Dostępny nawet dla dzieci.                            Nawet za złota trzos
Wygrywa wszystkie melodie.                         Nie zniknie- bo to TWÓJ GŁOS.
Najładniej, najłagodniej.                                Więc gdy jest Ci nudno, nie ziewaj .
Gdy nutki wpadną do ucha,                           Pamiętaj o nim – zaśpiewaj!
on ucha bardzo się słucha.                            On się natychmiast odezwie
Bo najgrzeczniejszy jest przecież,                  I zagra czysto i pewnie.
Słucha się w zimie i w lecie,                            Opowie Ci zaraz radośnie
W upał i gdy deszcz leje,                               Na przykład o słonku lub wiośnie
On wtedy nawet się śmieje!                           Bo lubi i dobrze zna cię, 
Chodzi wraz z tobą wszędzie                         Twój wierny, dźwięczny przyjaciel

  • Rozmowa na temat treści wiersza odpowiedzi dzieci na pytania :
     O czym opowiada wiersz? Gdzie można go spotkać? Jaki on Jest? Co to za instrument?
     O czym opowiada głos?
     
  • ,,H jak harfa” doskonalenie  umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej słowa ,, harfa’’. Wprowadzenie liter H, h
  • Praca z KP4 s. 16a- podawanie nazw przedmiotów na obrazkach, podział na sylaby
  •  Układanie z  rozsypanki  literowej ( klaser ) wyrazów z literą  ,, h ‘’  s.16a
  • Praca z KP4 s. 16b- ćwiczenia sprawności małej motoryki, pisanie po śladzie. Nauka  czytania i rozumienie tekstu.
  • pisanie liter  h,h w książce ,, Kropki i kreski’’ – rysowanie szlaczków, lepienie z plasteliny.


2 dzień  - Mała orkiestra

 

  • Ćwiczenia poranne do piosenki ,, Gimnastyka dobra…”
  • Praca z KP4 s. 17a –rysowanie linii po śladzie, łączenie odpowiednich rysunków z podpisami
  • Praca z KP4 s. 17b – wyklaskiwanie sylab według wzoru, łączenie sylab w wyrazy, pisanie nazw instrumentów po śladzie
  • Układanie z rozsypanki  wyrazowej nazw instrumentów ( te nazwy, które dzieci pisały po śladzie s. 17b )
     
  • ,, Kraina muzyki ‘’- oglądanie ilustracji w ,, Księdze zabaw z literami ‘’ s. 70-71, tworzenie zbiorów, czytanie prostych wyrazów oraz tekstu . Poznanie nowych pojęć ; batuta, dyrygent, orkiestra.
  • ,, Pląsy muzyczne”- zabawa relaksacyjna, masażyk, którą polecam ( najpierw mama może wykonać  i nauczyć dziecko, a potem odwrotnie )- dziecko siedzi przed nami, a my wykonujemy masaż mówiąc:

        

Idą słonie (na plecach kładziemy całe dłonie)
Potem konie (piąstki )
Panieneczki na szpileczkach  ( palce wskazujące )
Z gryzącymi pieseczkami ( szczypanie )


Gmina Udanin

Unia Europejska

Europejski Fundusz

Społeczny

Kapitał Ludzki

Narodowa Strategia

Spójności

 

Klauzula Informacyjna

( format *.PDF ) - pobierz


Klauzula Informacyjna

( format *.JPG ) - pobierz

 

Konto użytkownika
Witaj,
nie jesteś zalogowany.

Zaloguj się

__________________________________________________________________________