Menu strony
Strona główna
Galeria zdjęć - archiwum
Uroczystości przedszkolne 2019/2020
Filmy
Ogłoszenia
Dokumenty
Wyszukiwarka
Twoje konto
Kontakt
Nauczanie zdalne
Religia
Pedagog
Wznowienie pracy przedszkola
Kalendarz uroczystości

Plan współpracy

Zdrowo jem, więcej wiem!

Cała Polska Czyta Dziecom

Bezpieczny Przedszkolak

News : WITAMY NA STRONIE PRZEDSZKOLA W UJEŹDZIE GÓRNYM
Grupa "Stokrotki" 5-latki

Nauczyciel mgr Joanna Kulpińska, mgr Adriana Tomaszek-Nowakowski

 

 

 

 

             22 – 26 VI 2020r.


             Witamy serdecznie w kolejnym tygodniu naszej współpracy , która pomału zbliża się do końca  :)

 

Temat tego tygodnia:  WAKACJE


 

Poniedziałek:   W GÓRACH

 

1.Praca z KP4.36 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, dekodowanie. Góry” – zajęcia dydaktyczne. Szukanie na mapie polskich górskich miast oraz największych polskich gór, podawanie ich nazw. N. przynosi przedmioty kojarzące się z górami (lub ich zdjęcia): oscypek, ciupaga, narty, zakopiańskie korale, wełna. Pyta dzieci: Z jakim regionem Polski kojarzą wam się te przedmioty? Jak nazywa się lubiane przez turystów górskie miasteczko? (Zakopane) W jakich górach.


2.  „Wycieczka w góry” – zabawa polisensoryczna. Rozpoznawanie po dotyku przedmiotów umieszczonych w worku (plecaku), poszerzanie wiedzy na temat przedmiotów potrzebnych podczas wyprawy w góry.  Pytamy dzieci: Co należy zabrać na górską wycieczkę?  Do worka lub plecaka, wkładamy różne dostępne przedmioty: lornetka, butelka wody, telefon komórkowy, kanapka, mapa, kompas. Zadaniem dzieci jest odgadnąć po dotyku, jakie przedmioty ukryto w plecaku, oraz ocenić, czy są one potrzebne podczas wyprawy w góry i dlaczego.


4. Praca z KP4.37 – doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, pobudzanie kreatywności.


5.  „Wyprawa w góry” – zabawa ruchowa. Rozkładamy na podłodze różne  przeszkody: poduszki, kartki, szarfy. Posłużą one jako elementy przestrzeni, które dzieci będą mijać podczas wycieczki w góry. Następnie dzieci  pokonują przeszkody umieszczone na dywanie.


6.Praca dla chętnych dzieci: „Górskie szczyty” – zabawa plastyczna. Rysowanie przez dzieci konturu gór na kartce i wypełnianie kolorowym piaskiem (wykonanym z wypieczonego piasku z dodatkiem kolorowych farb).

 

 

Wtorek:     NAD MORZEM

 

 

 

 

1.„Kropelka złotych marzeń” – słuchanie piosenki.

 

https://www.bing.com/videos/search?q=piosenka+kropelka+z%c5%82otych+marze%c5%84&docid=608025712281846644&mid=C25E035A3FF47FD7DF26C25E035A3FF47FD7DF26&view=detail&FORM=VIRE

 

,,Kropelka złotych marzeń”

 

1. Kiedy już trzeba będzie powiedzieć ,,cześć",  (dzieci machają)
kiedy już lato pęknie i spadnie deszcz,   (naśladują paluszkami padający  deszcz)
co ci dać, przyjacielu mych słonecznych dni, (rozkładają pytająco ręce)
żeby czas nie zamazał tych wspólnych chwil? (pokazują na zegarek)

Ref. Bursztynek, bursztynek, znalazłam go na plaży,                                   (robią łódeczkę z rąk, pokazują na dywan)
słoneczna kropelka, kropelka złotych marzeń. (rysują w powietrzu słońce)
Bursztynek, bursztynek, położę ci na dłoni,                                                 (przekazują na niby bursztynek dziecku obok)
gdy spojrzysz przez niego, mój uśmiech cię dogoni.

(spoglądają przez złączone palce, uśmiechają się)

2. Kiedy znów się spotkamy za wieków sześć, (rozkładają ręce na powitanie)
kiedy znów powiesz do mnie po prostu ,,cześć", (machają)
może nawet nie poznam przez chwilę cię,  (przecierają oczy)
ale ty wtedy prędko pokażesz ten...  (udają, że wyjmują coś z kieszeni)

Ref. Bursztynek, bursztynek, znalazłaś go na plaży,(×2)  (jak wyżej)

 

 

2. „Co było na obrazku?” – praca z obrazkiem. Pokazujemy dzieciom przez chwilę dowolny obrazek, a następnie go zakrywamy. Zadaniem dzieci jest zapamiętać i opowiedzieć, co było na obrazku..


 3.„Wyjeżdżam nad morze i pakuję…” – zabawa pamięciowa. Technika niedokończonych zdań z powtarzaniem zdań innych oraz ich ruchową egzemplifikacją. R. zaczyna zdanie: Wyjeżdżam nad morze i pakuję…, a dzieci je kończą. Starają się przy tym nie tylko wypowiedzieć nazwę przedmiotu, ale też go pokazać ruchem. Dzieci powtarzają nazwy i pokazują przedmioty wskazane przez rodzica, dodając za każdym razem coś od siebie. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.


4. Praca z KP4.38 – doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, pobudzanie kreatywności.


5.  „Morze i plaża” – zabawa plastyczna dla chętnych dzieci:  Dzieci malują farbami na dużych arkuszach papieru  morze i plażę. Następnie maczają stopy w brązowej farbie i odciskają je na plaży na rysunku.

 

Środa:   W CO SIĘ BAWIĆ LATEM?

 

1. „Lato” – praca z wierszem Zdzisława Szczepaniaka

 

Lato

Zdzisław Szczepaniak

No dzieciarnia – co wy na to?

Już od jutra mamy lato!

Ta wspaniała, ciepła pora

Trwa od rana do wieczora

Przez co najmniej dwa miesiące,

Gdy najmocniej grzeje słońce.

W tym to czasie, o tej porze

Każdy bawi się, jak może.

Z bratem, z siostrą, z kolegami.

Samotnicy wolą sami.

Malcy jeżdżą na rowerkach,

Trwa zabawa w piłkę, w berka.

Warczą wściekle motorynki.

Kto tak piszczy? To dziewczynki…

Przechwalają się chłopaki:

– Co tam guzy i siniaki!

Na trzepaku – gimnastyka.

Pół podwórka kozły fika,

A wódz Indian właśnie każe

Schwytać jakieś blade twarze

I przywiązać je do pala,

Choć współczucie nie pozwala…

Ktoś gdzieś chlipie:

– Ja się boję…

W odsiecz idą mu kowboje.

Inni znów za piłką gonią

(szyby już ze strachu dzwonią),

Komuś w biegu spadły buty

(nic nie szkodzi – to nie luty),

Ktoś gdzieś zginął, choć nie igła,

Lecą w górę bańki z mydła…

W piaskownicy góra piasku.

Dookoła pełno wrzasku.

– Hurra! Nie ma jak wakacje!

Głośno krzyczy (i ma rację):

Bolek z Kaziem, Włodek z Jackiem,

Andrzej z Rysiem, Wicek z Wackiem,

Mania z Halą, Wanda z Martą,

Gosia z Basią – no bo warto

Wykorzystać każdą chwilę,

Aby się zabawić mile,

Aby nie iść do przedszkola,

Aby strzelić wreszcie gola,

Aby w nosie mieć klasówki,

Dwójki, piątki, wywiadówki…

Można wreszcie się nie śpieszyć,

Można się z wszystkiego cieszyć.

Do momentu… gdy z balkonu

Tato krzyknie: „MARSZ DO DOMU!”.

W domu nas do wanny wsadzą,

Doszorują i wygładzą.

Potem każą siąść za stołem

i napychać brzuch z mozołem.

A gdy wreszcie wszystko zjemy,

Wykrztusimy: „Dziękujemy…”

Wówczas mama – dobra wróżka –

Zaprowadzi nas do łóżka.

Na dobranoc zaś koniecznie

Powie: „JUTRO BAW SIĘ GRZECZNIE…”.

 

*Po przeczytaniu wiersza  zadajemy dzieciom pytania: W co bawiły się dzieci z wiersza? W co wy bawicie się latem? Jakie przedmioty do zabawy kojarzą wam się z latem? •


2. Praca z KP4.39 – układanie rytmów, doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, przeliczanie, odwzorowywanie, kodowanie, ćwiczenie logicznego myślenia.


 3. „Pirat z talerzyka” – praca plastyczna : rozdajemy  dzieciom białe papierowe talerzyki i czerwoną wstążkę. Dzieci malują na talerzykach czerwoną farbą chustę pirata i doklejają z boku jej zakończenie z czerwonej wstążki. Dorysowują oczy, nos i buzię.


4. „Jestem szczęśliwym letnikiem” – zabawa dydaktyczna. N. przynosi do sali duże lustro. Zaprasza dzieci do zabawy w szczęśliwych letników. Dzieci przymierzają różne elementy letniej garderoby

 

Ćzwartek : MOJE WAKACJE

 

 

 

1. „Wakacje” –Praca z KP4.40 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, stymulowanie kreatywności.


2. „Pszczółki do ula” – dzieci naśladują pszczoły. Na komendę R.: Pszczółki na łące! – biegają po całej sali, a na komendę: Pszczółki do ula! – chowają się do domków zrobionych przez rodziców lub rodzeństwo, którzy chwytają się za ręce  i wpuszczają pszczółki do środka.


3. Słuchanie bajek czytanych przez rodzica,  próby opowiadania fragmentów bajek. Rozwijanie inteligencji językowej dzieci.


4.,,Kropelka złotych marzeń” – śpiewanie piosenki .

 

 

Piątek: BEZPIECZNE WAKACJE

 

1.Układanie puzzli.


2. Wykonanie prostych  ćwiczeń  gimnastycznych.


3. ,,Kropelka złotych marzeń” – śpiewanie piosenki .


4. „Bezpieczne wakacje” – zabawa z lizakami z W.21.  Czytamy dzieciom zdania, a dzieci oceniają ich prawdziwość, podnosząc odpowiedni znak i podając uzasadnienie.

 

Przykłady zdań:

 

– Na plaży można palić ognisko.

– Gdy świeci słońce, należy smarować się kremem do opalania.

– Biała flaga oznacza, że można się kąpać.

– Można chodzić po wydmach

– Można spacerować po górach w klapkach.

– Na plaży nie można śmiecić.

– Podczas jazdy na rowerze trzeba mieć kask

– Można wchodzić do wody na niestrzeżonej plaży.


 

 

 

Dziękujemy  za kolejny wspólny tydzień J Życzymy udanego wypoczynku!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15.06.2020 – 19.06.2020 LATO

 

 

 

 

 

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu porozmawiamy o zwiastunach lata, letnich kwiatach i owadach, zjawiskach atmosferycznych, takich jak burza czy tęcza, oraz letnich smakołykach.

Poniedziałek – Po czym poznać, że nadeszło lato?

1. Lato, lato – zajęcia dydaktyczne.
MARZEC
CZERWIEC
WRZESIEŃ
GRUDZIEŃ
W jakim miesiącu rozpoczyna się lato?
Czy któreś z dzieci wie, którego dnia rozpoczyna się astronomiczne lato.
2. Tato, czy już lato? – praca z wierszem Beaty Szelągowskiej.
Tato, czy już lato?
Beata Szelągowska
Powiedz, proszę! Powiedz, tato,
Po czym poznać można lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
Po słodkich malinach,
Po bitej śmietanie z truskawkami,
Po kompocie z wiśniami,
Po życie, które na polach dojrzewa,
Po słowiku, co wieczorem śpiewa,
Po boćkach uczących się latać,
Po ogrodach tonących w kwiatach,
Po świerszczach koncertujących na łące,
Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
Po zapachu skoszonej trawy i róż,
I już!
3. Po czym można poznać lato? – praca plastyczna doskonaląca umiejętność przekazywania informacji w formie graficznej, ekspresja twórcza. Dzieci dostają kartki papieru. Każde z nich rysuje to, co kojarzy mu się z latem. Dzieci prezentują swoje prace.
4. Lato płynie do nas – nauka piosenki i zabawa ruchowa w parach.
Lato płynie do nas 
sł. Jan Zuchora, muz. Krystyna Kwiatkowska
Raz, dwa, raz i dwa,                     (dzieci klaszczą)
słońce idzie drogą.                        (rysują w powietrzu słońce)
Z górki chmurki biegną dwie,
śpieszą się jak mogą.                     (biegną w miejscu)
Ref.: Hop! Hop! – słychać w koło.     (dzieci podskakują z rękami na biodrach)
Hop! Hop! – echo woła.                   (podskakują z rękami na biodrach)
Po jeziorze łódka mknie,                  (bujają się, trzymając za ręce)
lato płynie do nas.
Raz, dwa, raz i dwa,                        (dzieci klaszczą)
nadszedł czas zabawy,                  (tańczą w kółko, trzymając się za ręce)
pędzi, goni w polu wiatr,               (biegną w miejscu)
chce się z nami bawić.                  (tworzą duże grupowe koło)
Ref.: Hop! Hop!….                         (jak wyżej)
Raz, dwa, raz i dwa,                     (uderzają w ręce kolegi / koleżanki z prawej i lewej strony)
wiatr wesoło pląsa,                       (tańczą w dużym kole)
w górze, w chmurze, w ciszy pól    (podskakują na palcach w rytm piosenki)
dzwoni śpiew skowronka.
 

 

 

 

Wtorek – Burza

 

         

 


 

1. Burza – praca z tekstem
Burza
Jan Paciorek

Szła przez pola Pani Burza,
– Co tak panią dzisiaj wkurza?
– Skąd u Pani tyle złości?
 – Musi Pani mieć przykrości?
Burza błyska, grzmi i wieje,
Straszy wszystkich: – Świat zaleję,
Powywracam wszystkie drzewa,
Kto się boi – niechaj zwiewa,
Niebo całe pociemniało,
Z wichrem wszystko oszalało,
Drzewa nisko się kłaniają,
Panią Burzę przepraszają,
 – Niechże Pani już przestanie,
Robić wszystkim wielkie lanie!
Burza mruczy, marszczy czoło.
Oj, nie będzie dziś wesoło,
Niech się kryje, kto gdzie może,
Bo tu będzie zaraz morze,
Leje, wyje, gromy ciska,
Siódme poty z chmur wyciska.
Aż się wreszcie tak zmęczyła,
Że się stała całkiem miła.
Cicho mruczy zawstydzona,
To jest burza? – to nie ona.
Cicho wiszą chmury z nieba,
Będzie słońce – nam zaśpiewa,
Rozweseli Panią Burzę,
Burza ze słońcem w jednym chórze?
Z tego śpiewu tęcza wisi,
Ależ Pani nam kaprysi!
Ale koniec – szkoda czasu,
Słońce świeci – chodź do lasu.
Pytania: O jakim zjawisku atmosferycznym była mowa w wierszu? Co zrobiła Pani Burza? Jakie inne zjawiska jej towarzyszyły? Co się stało, gdy się zmęczyła? Kto przepędził burzę? Czy wiecie, jak powstaje burza?

2. Gdy idzie burza, to…– dyskusja na temat tego, jak zachowywać się w czasie burzy.
Pytania: Jak się zachowywać, gdy zbliża się burza? Gdzie można się schronić? (w sklepie, w samochodzie). Czego nie można robić? (stać w wodzie, chować się pod drzewem). Jak zachowywać się w czasie burzy w domu? (pozamykać okna, wyłączyć urządzenia elektryczne, bo uderzenie pioruna może spowodować porażenie).

3. Burzowe emocje – oglądanie filmu, dyskusja.
https://www.youtube.com/watch?v=z2c8shHGkMM -dzieci oglądają film prezentujący burzę 
Pytania: Jakie uczucia wywołuje burza? Z jakimi uczuciami kojarzy wam się burza? Czy burzy trzeba się obawiać? Jak należy się zachować podczas burzy, gdy jesteśmy na dworze? Co się dzieje, gdy skończy się burza? Jakie zjawisko pogodowe często się po niej pojawia latem? Jak się czujemy, gdy patrzymy na tęczę?

4. Praca z KP4.33b – utrwalenie właściwych zachowań w czasie burzy, ćwiczenie logicznego myślenia, poszerzanie wiedzy ogólnej.
Pytanie: Co można zaobserwować na niebie po burzy w słoneczny dzień? (tęcza)

5. Niestraszki “Burzliwa przygoda” – audiobook 
https://www.youtube.com/watch?v=liRrMXIFL-4

 

 

Środa – Tęcza

 

                

 

 

 

1. Kiedy i gdzie można zaobserwować tęczę? – dyskusja.
Pytania: Jakie zjawisko atmosferyczne kojarzy się z kolorami? Kiedy i gdzie można zaobserwować tęczę? (niebo po deszczu, kiedy świeci słońce; na trawie pokrytej kropelkami wody; podczas rozpryskiwania wody z węża ogrodowego; w kałuży itd.).

2. Kolory tęczy – zajęcia dydaktyczne. Przeliczanie i podawanie nazw kolorów tęczy.
Pytania: Z jakich kolorów składa się tęcza? (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, indygo, fioletowy). Prosi o przeliczenie kolorów występujących w tęczy.

3. Tęcza na CD – samodzielne zaobserwowanie tęczy. Każde dziecko dostaje płytę CD. Kieruje ją do światła tak, aby na jej odwrocie ukazała się tęcza.

4. Praca z KP4.33a – doskonalenie percepcji wzrokowej i sprawności grafomotorycznej, dekodowanie.

Czwartek – Lato na łące

              
1. Rysujemy łąkę – zajęcia plastyczne.

Dzieci na kartkach i za pomoca pasteli rysują łąkę. Po skończonej pracy rodzic zadaje pytania: Jak wygląda wasza łąka? Czy rosną na niej kwiaty? Jakie? Czy są tam jakieś owady? Jakie? Co znajduje się na prawdziwej łące?

2. Praca z KP4.34a – przeliczanie, doskonalenie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i zdolności grafomotorycznych.

3. Zwierzęta i owady na łące – zajęcia dydaktyczne.
Pytania: Co oprócz kwiatów znajduje się na łące. Jakie zwierzęta i owady można tam spotkać? Dzieci wymieniają nazwy (pszczoła, motyl, ślimak, mrówka, kret, bocian, biedronka, konik polny itp).

4. Praca z KP4.34b – doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych

5. Biedronki – praca plastyczna
https://www.youtube.com/watch?v=NxhbGU9gSYA 
Piątek – Letnie smakołyki 
 
1. Smaki lata – zajęcia dydaktyczne. Z jakimi smakołykami kojarzy się wam lato?

2. Lody – dyskusja na temat powstawania lodów i ich właściwości.
Pytania: Z czego robi się lody? Dlaczego lody są zimne? Gdzie trzyma się lody? Dlaczego lody rozpuszczają się na słońcu. Czy lody muszą być zimne? Czy ktoś jadł kiedyś ciepłe lody?
 
3. Praca z KP4.35 – doskonalenie percepcji wzrokowej, słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności grafomotorycznej, ćwiczenie logicznego myślenia.

4. Lato płynie do nas – utrwalenie piosenki i zabawa ruchowa do piosenki.

5. Papierowe lody – zabawa plastyczna. Dzieci wycinają z papieru dwa wafelki do lodów. Rysują na nich krateczki. Odrysowują lewą i prawą dłoń na papierze, a następnie je wycinają. Wycięte z papieru dłonie przyklejają na wafelki – będą to gałki lodów. Dzieci ozdabiają gałki w dowolny sposób.

Dziękujemy za cały tydzień intensywnej pracy i zaangażowania z Waszej strony. W dalszym ciągu przysyłajcie prace Waszych dzieci na maila stokrotki24@o2.pl.
Za wszystkie już nadesłane bardzo dziękujemy
Materiały przygotowała mgr Adriana Tomaszek-Nowakowski


 

 

 

 

 

 

8-12 .06. 2020r.

 

  Witajcie nasze kochane STOKROTKI  w kolejnym tygodni naszej przygody. Tematyką tego tygodnia będą zwierzęta, duże i małe. Pamiętajcie, że czekamy na zdjęcia Waszych prac. Jest nam zawsze miło zobaczyć Wasze uśmiechnięte twarze. Gotowi na nowe wyzwania? No to zaczynamy.:)            

                    

 

 

 

 

ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE

 

 

Poniedziałek : ZWIERZĘTA NA ŚWIECIE

 

 

1.. „Tam w Afryce” – zabawa z pokazywaniem:


Tam w Afryce rzeka Nil,  (dzieci wskazują palcem jakiś obiekt przed nimi)

w niej krokodyl mały żył.  (robią z dłoni paszczę krokodyla)

Z tatą krokodylem  (kłapią „zębami” zrobionymi z dłoni)

pływał sobie Nilem,  (naśladują dłonią ruch płynącej ryby)

I śpiewał tak:  (podskakują)

Tam w Afryce…

 

2. „Joga ze zwierzętami” – naśladowanie zwierząt za pomocą ruchu.  Wybieramy kilka zwierząt i następnie ustalamy odpowiednie pozycje, które będą przyjmować dzieci.

 

Np: wąż – dzieci kładą się na ziemi i wiją jak wąż, ręce trzymają przy ciele, lekko unoszą głowę; sowa – stają w rozkroku, podnoszą ręce, zamykają oczy; nietoperz – kładą się na plecach, podwijają kolana na klatkę piersiową i chwytają je oburącz; żaba – kucają w rozkroku, podpierając się rękami; żyrafa – wspinają się na palcach, złączone ręce wyciągają jak najmocniej ku górze; kot – robią koci grzbiet.

 

3.Praca z KP4.29 – dopasowanie zwierząt do środowisk ich życia. • KP4.29

 

4. „Zwierzęta afrykańskie” – praca plastyczna. Dzieci dorysowują wydrukowanemu konturowi lwa grzywę (kreski), konturowi zebry paski (kreski), a żyrafy cętki (stemplowanie palcami).

 

5.„Jakie to zwierzę?” – zabawa dydaktyczna. Dzieci kończą porównania podawane przez  R. odpowiednią nazwą zwierzęcia:

 

Groźny jak… (lew) Głodny jak… (wilk) Uparty jak… (osioł) Mądry jak… (sowa) Łagodny jak… (baranek) Przebiegły jak… (lis) W wodzie czuję się jak… (ryba) Pracowity jak… (mrówka) Powolny jak… (żółw) Dumny jak… (paw) Łazi po płotach jak… (kot


 

 

 

Wtorek: Z WIZYTĄ W ZOO

 

1. Praca z KP4.30 – umieszczanie nalepek ze zwierzętami w odpowiednich miejscach, doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, orientacja w przestrzeni, rozpoznawanie zwierząt po fragmencie ciała, poszerzanie wiedzy przyrodniczej.

 

2. „Żyrafy” – praca plastyczna dla chętnych. Tworzenie cętkowanych żyraf. Dzieci zwijają żółtą kartkę (najlepiej z bloku technicznego) w rulonik i sklejają ją tak, by stworzyła stożek. Na czubku doklejają narysowane wcześniej głowy żyrafy. Stożek ozdabiają cętkami wydzieranymi z brązowego papieru. R. przekazuje dzieciom ciekawostki na temat żyrafy: największe zwierzę lądowe, długa szyja umożliwia jej zrywanie pożywienia z wysokich gałęzi, ma taką samą liczbę kręgów szyjnych jak inne ssaki (tylko są one dłuższe), umaszczenie żyrafy to kamuflaż na sawannie, zagrożeniem dla żyraf są lwy.

 

3.  Ćwiczenia  gimnastyczne – szybkie reagowanie ruchem na muzykę:

 

„Małpi gaj” – tworzymy  w domu lub na podwórku  dla dzieci  tor przeszkód , wykorzystując do zabawy schody, drewnianą ławeczkę …itp… Dzieci mają zamienić się w małpki, których ulubionym zajęciem jest wspinanie się na przeszkody. Zwracamy uwagę na poprawność poruszania się po każdym elemencie i właściwy zeskok obunóż z ławeczki.

 

4.Oglądanie z dziećmi czasopism dziecięcych lub książek z ilustracjami zwierząt. Wyodrębnianie pierwszej głoski w nazwach zwierząt.

 

 

Środa : POLSKIE ZWIERZĘTA

 

1.Praca z KP4.31a – łączenie liniami symboli parków narodowych ze zdjęciami zwierząt pokazanych na tych symbolach, doskonalenie zdolności grafomotorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej, poszerzanie wiedzy ogólnej.

 

2.„Wilki” – zajęcia dydaktyczne. N. pyta dzieci: Pamiętacie zwierzę, które wystąpiło w baśni „Czerwony Kapturek”? Czy wilk naprawdę mógłby połknąć człowieka? Co jada wilk? Jak zachowywać się w lesie? Co robić na wypadek kontaktu z nieznanym zwierzęciem? Jakie inne groźne zwierzęta oprócz wilka można spotkać w lesie?

 

3.  „Przysłowia o wilkach” Próbujemy razem z dzieckiem wyjaśnić znaczenie przysłów o wilku:

 

*Nie wywołuj wilka z lasu.

*Wilk w owczej skórze

*Człowiek człowiekowi wilkiem.

 

4.Praca z KP4.31b – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, poszerzanie wiedzy przyrodniczej.

 

5.Blok zajęć o emocjach – zazdrość. „Poniedziałkowe opowieści” – słuchanie opowiadania Dominiki  Niemiec. ( Przygotuję dla dzieci nagranie głosowe).

 

6.Praca z KP4.32a – poszerzanie wiedzy na temat tego, co jedzą zwierzęta, doskonalenie zdolności grafomotorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

 

Piątek : ZWIERZĘTA AKTYWNE NOCĄ

 

1. „Zwierzęta aktywne nocą” – zajęcia dydaktyczne. N. zadaje dzieciom pytania: Czy wszystkie zwierzęta są aktywne nocą? Jakie znacie zwierzęta aktywne nocą ?   Pokazujemy dzieciom  zdjęcia: sowy, ćmy, nietoperza, lisa, dzięcioła, niedźwiedzia, motyla, wilka, zająca i prosimy o wybranie zwierząt, które są: aktywne w nocy, aktywne w dzień, aktywne w dzień i w nocy.

 

2. Praca z KP4.32b – poszerzanie wiedzy przyrodniczej, doskonalenie zdolności grafomotorycznych. •

 

3. „Zazdrość” – rozmowa z dziećmi o uczuciu zazdrości.

Zadaje dzieciom  pytania: Co to znaczy „czuć zazdrość”? Czy jest to miłe uczucie? O co można być zazdrosnym? Czy to źle, że się tak czujemy? Czy czuliście kiedyś zazdrość? W jakiej sytuacji?

 

4.„Czego może zazdrościć małpa żyrafie?” – zabawa logiczna. N. przypomina dzieciom, że zwykle zazdrości się komuś czegoś, czego się samemu nie ma albo czego się nie umie zrobić. To znaczy, że w pewnym sensie zazdrość jest oparta na różnicach.

Możemy przygotować dla dzieci obrazki małpy i żyrafy i posługując się nimi, powiedzieć dzieciom, co te zwierzęta mogą sobie zazdrościć: Małpa zazdrości żyrafie długiej szyi, bo dzięki niej żyrafa widzi wszystko z dużej odległości lub Żyrafa zazdrości małpie, że ta potrafi skakać po drzewach, bo ona ma zbyt długie nogi, by to robić).

 

A na koniec wierszyk. Dzieci mogą się go nauczyć na pamięć:

 

 Choć czasem uczucie zazdrości nas dopada,

 długo zazdrosnym być nie wypada.

 Nie pielęgnujmy w sobie

 lepiej być  pełnym życzliwości.

 

01.06.2020 – 05.06.2020 DZIEŃ DZIECKA


Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu postaramy się lepiej poznać samych siebie. Porozmawiamy o sobie, o swoim wyglądzie i naszych zainteresowaniach. Poszukamy różnic i podobieństw między nami. Dowiemy się, że choć na zewnątrz się różnimy, w środku często jesteśmy do siebie podobni.

 

 

 

 

Poniedziałek – Wszystkie dzieci nasze są

1. Co mam podobnego? – rozmowa na temat podobieństw i różnic pomiędzy dziećmi na świecie. Szukanie podobieństw w wyglądzie zewnętrznym osób, wypowiadanie się na dany temat.

2. Praca z KP4.26a – wypełnienie i omówienie kart wypełnionych przez dzieci na swój temat, doskonalenie zdolności grafomotorycznych, budowanie wypowiedzi.

3. Praca z KP4.25 – doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, kodowanie.

4. Różnice – szukanie wyrazów przeciwstawnych. Podanie przeciwieństwa do słowa np. wysoki – niski, młody – stary, mały – duży, chudy – gruby. Następnie dzieci wymyślają własne przymiotniki na określenie cech zewnętrznych człowieka.

Wtorek – Jesteśmy dziećmi

1. Praca z KP4.26b – wykonanie kart pracy na temat samego siebie, dzielenie się z innymi informacjami o sobie. Dzieci wykonują kartę pracy, która stanie się wstępem do zajęć. Następnie opowiadają o sobie na podstawie rysunków i informacji, które w niej zawarły.

2. Portret – zabawa w rysowanie drugiej połowy swojego portretu, doskonalenie sprawności manualnej. Dzieci otrzymują połowę wydruku swojego zdjęcia. Drugą połowę zdjęcia dorysowują sami.

3. Wszystkie dzieci nasze są – wysłuchanie piosenki Majki Jeżowskiej
https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ

4. Stemplowane serce – wspólna praca plastyczna, budowanie poczucia wspólnoty. Rodzic przygotowuje duży arkusz papieru, na którym rysuje wielkie serce. Pod sercem zapisuje imiona dziecka i rodziców. Dziecko  składa pod swoim imieniem podpis w formie odcisku palca umoczonego w farbie, tak samo postępują rodzice. Następnie dziecko i rodzice wypełniają jego powierzchnię paluszkowymi stemplami. •


Środa – Dzieci z różnych stron świata

1. Dzieci świata – rozmowa na temat wiersza Wincentego Fabera

Dzieci świata
Wincenty Faber

W Afryce w szkole na lekcji
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Ten w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

Rozmowa na temat wiersza: Z jakich stron świata pochodziły dzieci z wiersza? Dzieci starają się podać nazwy narodowości. Z czego śmiały się afrykańskie dzieci? W co nie uwierzyli Eskimosi? Co łączy wszystkie dzieci na świecie?

2. Praca z KP4.27b – budowanie wypowiedzi, doskonalenie zdolności grafomotorycznych, poszerzanie wiedzy ogólnej, szukanie wspólnych zabaw i zajęć dla dzieci z różnych stron świata. N. pyta dzieci: Co łączy dzieci na całym świecie? Gdyby wyjechały teraz do innego państwa, co mogłyby robić wspólnie z dziećmi z innych krajów?

3. Praca z KP4.27a – doskonalenie sprawności manualnej, percepcji słuchowej, poszerzanie wiedzy ogólnej.
Rodzic włącza dzieciom dwa utwory:
1. La raspa (muzyka meksykańska) https://www.youtube.com/watch?v=edUxc_LaJ1E
2. Krakowiaczek https://www.youtube.com/watch?v=nOW3uGG61yo
Dzieci dobierają muzykę do odpowiednich rysunków postaci na karcie i kolorują właściwe kółka.

 

 

4. „Polubić różnice” – nauka wierszyka Dominiki Niemiec połączona z wykonaniem rysunku. Dzieci mają za zadanie narysować kolegę lub koleżankę, który jest inny/która jest inna od nich. Do wykonania rysunku używają pasteli olejnych. Podczas rysowania uczą się na pamięć wierszyka:

Polubić różnice
Dominika Niemiec

Choć ktoś jest inny,
inne ma zdanie,
inny ma wygląd albo ubranie,
mieszka w innym miejscu,
je co innego,
bawi się inaczej
– może być twym kolegą.
Wystarczy tylko,
że go zaakceptujesz,
a te różnice polubić spróbujesz.

Czwartek – Prawa dziecka

                      

             
1. „UNICEF” – zapoznanie dzieci z logo i działalnością UNICEF-u oraz sposobami wspierania tej organizacji. Rozmowa na temat praw i obowiązków. Zapoznanie dzieci z prawami dziecka.
Pytania do dzieci

Gmina Udanin

Unia Europejska

Europejski Fundusz

Społeczny

Kapitał Ludzki

Narodowa Strategia

Spójności

 

Klauzula Informacyjna

( format *.PDF ) - pobierz


Klauzula Informacyjna

( format *.JPG ) - pobierz

 

Konto użytkownika
Witaj,
nie jesteś zalogowany.

Zaloguj się

__________________________________________________________________________