Menu strony
Strona główna
Galeria zdjęć - archiwum
Uroczystości przedszkolne 2020/2021
Filmy
Ogłoszenia
Dokumenty
Wyszukiwarka
Twoje konto
Kontakt
Nauczanie zdalne
Religia
Pedagog
Wznowienie pracy przedszkola
Zdjęcia grupy
Kalendarz uroczystości

Plan współpracy

Zdrowo jem, więcej wiem!

Cała Polska Czyta Dziecom

Bezpieczny Przedszkolak

News : WITAMY NA STRONIE PRZEDSZKOLA W UJEŹDZIE GÓRNYM
Nauczanie zdalne

Nauka zdalna  - dzieci przedszkolne ( 13.07.2020 - 17.07.2020 )

 



 

„Poznajemy świat za pomocą zmysłów”

 

Serdecznie witamy Wszystkie nasze Przedszkolaki oraz Rodziców. Przed Wami kolejny tydzień zabawy. W tym tygodniu rozmawiamy o zmysłach. Zapraszamy do zabawy!!!

 

PONIEDZIAŁEK - Czym poznajemy świat? - Nasze zmysły

1. Poznajemy zmysły.  

Piosenka - Śpiewające Brzdące - Pięć Zmysłów.

https://www.youtube.com/watch?v=MnD7PFCTsVo


2. DOTYK - co odczuwam
Należy przygotować pojemniki z różną zawartością:
- drobny piasek
- szorstka tkanina
- kamyki
- wata
- folia spożywcza
Dziecko z zasłoniętymi oczami wkłada bosą stopę po kolei do każdego pojemnika i mówi o swoich odczuciach, wrażeniach sensorycznych. Przygotowujemy naczynie z ciepłą wodą oraz z lodem. Dziecko z zamkniętymi oczami zanurza rękę do jednego a następnie do drugiego pojemnika, opisuje co czuje.

3. SMAK - tajemnicze mikstury
Robimy w obecności dziecka trzy "mikstury" - kubki z wodą. Do jednego wsypujemy cukier, do drugiego sól, do trzeciego sok z cytryny. Kubki oznaczamy od spodu umownym symbolem, np.  C - cukier, S - sół, SC - sok z cytryny. Rodzice zmieniają pozycje kubków, a dziecko próbując po łyżeczce odgaduje, w którym kubku jest, która z mikstur.

4. WZROK - co schowałem?
Przygotowujemy kilka przedmiotów, które układamy przed dzieckiem. Wszystkie należy wspólnie nazwać. Na klaśnięcie, dziecko odwraca się a rodzic chowa jeden z przedmiotów. Na ponowne klaśnięcie dziecko odwraca się i odgaduje, co zostało schowane. W drugiej wersji wszystkie przybory chowamy i znów, na klaśnięcie dziecko odwraca się, rodzic kładzie przed dzieckiem jeden przedmiot, ale przykrywa go cienkim, nieprzezroczystym materiałem. Po ponownym klaśnięciu dziecko tylko i wyłącznie obserwując przykryty materiał odgaduje, co znajduje się pod materiałem.

5. WĘCH - co tak pachnie?
Skrapiamy waciki perfumami, octem, zmywaczem do paznokci, wodą, innymi bezbarwnymi produktami. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie, czym zostały skropione waciki.

6. SŁUCH - co to za odgłosy?
Można rozpoznawać różne odgłosy przyrody z nagrań dostępnych np. na youtube. Mogą to być zjawiska atmosferyczne, odgłosy zwierząt. Można też wykorzystać przedmioty użytku codziennego i w nie np. stukać, potrząsać, szurać. 


 

WTOREK - Jak cię widzą, tak cię piszą


1. Słuchanie opowiadania A. Świrszczyńskiej „Brzydka sówka”

W lesie, na drzewie jest sowi domek, a w nim mieszka dwanaście sióstr sówek. Te sówki we dnie śpią, a w nocy latają. Mają oczy okrągłe jak talerzyki, zabawny dziob i skrzydełka takie ciche, że już cichszych nie ma na świecie. Jedenaście sówek jest ładnych, a ta dwunasta bardzo brzydka. Jednej nocy te ładne sówki powiedziały do tej brzydkiej:

– Nie chcemy, żebyś z nami mieszkała. Idź sobie w świat. Brzydka sówka poszła w świat. Na swych cichych skrzydełkach odleciała w ciemny bor. Siadła na gałęzi i płacze: – Oj, jak smutno być brzydką. Aż tu idą lasem harcerze. Wracali z wycieczki i zabłądzili w lesie. Każdy harcerz ma dobre serce. – Chodź z nami, sówko. Poszła z nimi sówka do miasta i uczyła się w szkole. I wyrosła na najmądrzejszą sówkę na całym świecie. Nikt już teraz nie mówi, że jest brzydka. Nikt nie zwraca na to uwagi.

 

2. Rozmowa na temat opowiadania

– Jaka była dwunasta sówka?

– O co prosiły ją inne sówki?

– Czy było to dla niej przyjemne?

– Czy sówka posłuchała sióstr?

– Kto pomógł brzydkiej sówce? W jaki sposób?

– Co robiła sówka w mieście?

– Na jaką sówkę wyrosła?

– Czy jej brzydota wtedy komuś przeszkadzała? Jak myślicie, dlaczego?

 

3. Podkreślenie, że wygląd zewnętrzny nie jest w życiu najważniejszy. Ważne jest to, jakim się jest człowiekiem, w jaki sposób się postępuje. Nie można ranić, odrzucać innych tylko dlatego, że nam się nie podobają, bo mogą być bardzo dobrymi, wartościowymi ludźmi i swoją opinią możemy ich bardzo skrzywdzić


4. Zabawa bieżna „Latające sówki”

Dzieci-sówki machają rękami jak skrzydełkami i poruszają się w różnych kierunkach. Na

uderzenie w bębenek przykucają i odpoczywają. Dwa uderzenia w bębenek są

sygnałem do ponownego ruchu.


5. Kolorowanie sylwety sowy według pomysłów dzieci


 

ŚRODA - Słucham świata dookoła 

 

1. Zabawa skąd dobiega dźwięk?

Dziecko stoi pośrodku pokoju z zamkniętymi (zasłoniętymi) oczami. Rodzic stając w odległości od dziecka klaszcze, tupie, stuka, kląska językiem. Zadaniem dziecka jest wskazać kierunek, z którego dochodzą dźwięki. Jeżeli w zabawie bierze udział kilka osób, można umówić się na wydanie odgłosów, np. zwierząt. Wtedy dziecko poza kierunkiem określa co to za zwierzę, oraz który z domowników je naśladuje. 

 

2. Memo dźwiękowe.

 Do 8 nieprzezroczystych kubków, słoików butelek wsypujemy parami produkty spożywcze. Zadaniem dziecka jest odnaleźć butelki z tą samą zawartością. Kubki można zakryć folią aluminiową. 

 

3. Gazetowe zabawy.

 Co robię z gazetą? Dziecko ma zamknięte oczy lub stoi tyłem do rodzica. Rodzic otwiera gazetę, stuka w nią, drze, szeleści, wachluje, gniecie, rzuca. Dziecko ma nazwać wykonywaną czynność.

Improwizacja z gazetą. Do utworu, np. suita z Dziadka do orzechów Czajkowskiego kręcimy, powiewamy, falujemy gazetą, oddając charakter melodii. 

 

4. Lustro

Jedna osoba wykonuje różne ruchy z gazetą, druga jest jej odbiciem.

 

 

CZWARTEK – Czego mogę dotknąć?


1. Film edukacyjny „Zmyślne zmysły”

https://www.youtube.com/watch?v=hHquP8pOmvU

 

2. Poznaj zmysł dotyku.

Jeśli masz możliwość w ogrodzie lub w domu pobiegaj na bosaka, poczuj pod stopami mięciutki dywan, świeżo skoszoną szorstką trawę lub nierówne kamienie.

 

3. Sensoryczne kwadraty.

Wykonaj sensoryczne kwadraty. Będziesz potrzebować cztery równe kwadraty i klej typu magic. Każdy kwadrat wyklej innym dowolnym materiałem (skrawki materiałów, makaron, ryż, kawa, sznurek, pocięte słomki do napojów, pióra, nakrętki, wata), by stworzyć różne faktury np. szorstki, gładki, chropowaty, śliski, miękki, twardy. Udanej zabwy!!!


PIĄTEK - Węch i smak


1. Co robi nos?
Zwrócenie uwagi na różne zapachy: delikatne, mocne, miłe, nieprzyjemne. Wskazywanie przez dzieci zapachów przyjemnych i nieprzyjemnych. Próba odpowiedzi na pytanie: kiedy utrudnione jest odczuwanie zapachów i co wtedy czujemy?


2. Co to za zapach?
Przygotujmy w pojemnikach różne pachnące artykuły spożywcze: ziele angielskie, cynamon, kawę, majeranek, bazylię. Dzieci oglądają je, wąchają, zapamiętują zapachy. Później zawiązujemy dzieciom oczy i podsuwamy wybrany zapach do powąchania, następnie prosimy by wskazało właściwy produkt.


3. Zabawa „ Zmysłowa zgaduj – zgadula”

- Który zmysł podpowiada nam, że kwiaty są kolorowe?
- Który zmysł pomaga nam w rozpoznaniu śpiewu ptaków?
- Który zmysł mówi nam, że tort jest słodki?
- Dzięki, któremu zmysłowi wiemy, że lód jest zimny?
- Jaki zmysł pomaga nam odróżnić ocet od wody?

 

4. „Ruch to zdrowie”

Wybierz się z rodzicami na spacer lub przejażdżkę rowerem do lasu. Podczas spaceru nazbieraj polnych kwiatów i traw, z których potem możesz wykonać wakacyjny lampion. Będziesz mógł wykorzystać przy tym niektóre Twoje zmysły. Czy wiesz, jakie?

Tutaj instrukcja:
https://www.youtube.com/watch?v=BhPC0wz2x7c 

 

Powodzenia Przedszkolaki! Życzymy udanej zabawy!



Lukasz_Skrzypiec, 12-07-2020, odsłon: 88

Gmina Udanin

Unia Europejska

Europejski Fundusz

Społeczny

Kapitał Ludzki

Narodowa Strategia

Spójności

 

Klauzula Informacyjna

( format *.PDF ) - pobierz


Klauzula Informacyjna

( format *.JPG ) - pobierz

 

Konto użytkownika
Witaj,
nie jesteś zalogowany.

Zaloguj się

__________________________________________________________________________