Menu strony
Strona główna
Galeria zdjęć - archiwum
Uroczystości przedszkolne 2019/2020
Filmy
Ogłoszenia
Dokumenty
Wyszukiwarka
Twoje konto
Kontakt
Nauczanie zdalne
Religia
Pedagog
Wznowienie pracy przedszkola
Kalendarz uroczystości

Plan współpracy

Zdrowo jem, więcej wiem!

Cała Polska Czyta Dziecom

Bezpieczny Przedszkolak

News : WITAMY NA STRONIE PRZEDSZKOLA W UJEŹDZIE GÓRNYM
Nauczanie zdalne

"Nauka zdalna  - dzieci przedszkolne ( 27.07.2020 - 31.07.2020 )


Szanowni Państwo  do końca lipca będziemy przedstawiać Państwu propozycje zajęć, tematy rozmów z dziećmi .

 


 

Temat tygodnia: Do widzienia, przedszkole.

 

Poniedziałek "Wakacyjne podróżowanie"

 

"Wakacje - to dobrze czy źle"- rozmowa na podstawie opowiadania.

Olga Masiuk


Zapowiadał się uroczysty dzień. Ostatni dzień w przedszkolu. A potem wakacje.
Wszyscy się bardzo na to słowo cieszyli, powtarzali je sobie. Nie do końca
wiedziałem, co ono znaczy, ale chyba coś dobrego, skoro wszyscy byli nim tak
uradowani. Urządzaliśmy z tej okazji piknik w ogrodzie. Miały być konkursy,
gry, a potem podwieczorek. Kiedy wszystko było gotowe, na stole stanął wielki
tort z napisem: „Witajcie, wakacje!”, a nasza pani powiedziała:
– To nasz ostatni piknik przed wakacjami.
I wtedy zrobiło się smutno, bo słowo „ostatni” brzmi przecież smutno.
„Ostatnie ciastko”, „ostatni na mecie”, „ostatnia szansa”. Więc wakacje są
smutne? Nic już nie rozumiałem.
– Marysiu – zapytałem, kiedy jedliśmy tort – czy wakacje to coś bardzo złego?
– Złego?! Paku, skąd ci to przyszło do głowy?
Ale nie zdążyła nic więcej powiedzieć, bo rozpoczęła się loteryjka. Nie mogłem
zapytać pani, bo rozmawiała z tatą i mamą Jacka. Rozglądałem się uważnie.
Wszyscy wydawali się zadowoleni z tortu, piosenek i lampionów. Ale po
chwili doleciał mnie fragment rozmowy:
– Zobaczymy się za dwa miesiące…
– Tata mówił, że jedziemy bardzo daleko…
– Tam jest chyba okropnie zimno…
Nie brzmiało to dobrze. Tort przestał mi smakować. Nagle ktoś dotknął mojego
ramienia. Za mną stał krawiec Antoni.
– I jak, Paku, podobał ci się twój pierwszy rok w przedszkolu? – zapytał.
– Przyszedłeś… – ucieszyłem się.
– Oczywiście. Rodzice przychodzą na występ dzieci z okazji końca przedszkolnego
roku. A ty jesteś przecież moim synkiem.
– Przyszywanym?
– Uszytym – poprawił mnie. – W lipcu będę miał urlop, to pojedziemy na
wakacje – powiedział.
– Jeśli trzeba – westchnąłem i wyobraziłem sobie dwa miesiące w dalekiej
mroźnej krainie, bez słońca i wafelków.
– Jak to? Nie cieszysz się?
Rozejrzałem się wokół. Marysia piła lemoniadę, Jacek i Marta próbowali
strącić kijem wiszący na drzewie lampion i śmiali się przy tym bardzo głośno.
Już naprawdę nie wiedziałem, czy też mogę się śmiać, czy raczej powinienem
sobie trochę popłakać. Te wakacje wyglądały naprawdę dziwnie.
– Czy dzisiaj jest smutny, czy wesoły dzień? – zapytałem w końcu. – Pogubiłem
się w tym zupełnie.
– A jak to czujesz? – Oczywiście dorośli nie mogą odpowiedzieć po prostu,
sami muszą zadać pytanie.
– Wesoły, ponieważ jest tort i dekoracje. I może coś wygram w konkursie. Ale
też smutny. Bo zbliżają się te wakacje, przez które nie zobaczę szybko Marty
i Jacka, i Marysi – powiedziałem.
– Zatem dzisiejszy dzień jest wesoło-smutny – podsumował Antoni.

Mógł od razu przyznać się, że nie wie dobrze, zamiast mi mącić w głowie.
Więc już nie pytałem o te wakacje. Widać od razu, że on się nie orientuje. Będę
się musiał dowiedzieć na własną łapkę.
Kiedy wracaliśmy do domu, bo lato miałem spędzić u Antoniego, a nie w przedszkolu,
powiedział.
– Wiesz, może powinienem uszyć ci jakieś rodzeństwo, żebyś miał się z kim
bawić. Co ty na to?
– Czemu nie – pomyślałem.
Podreptałem do łóżka i zanurzyłem się w pachnącą pościel.
– Zobaczymy, co przyniosą mi te wakacje – powiedziałem sobie przed snem.

 


Pytania do opowiadania:

  • Jak wyglądał ostatni dzień w przedszkolu?
  • Kto przyszedł na piknik?
  • Nad czym zastanawiał się Pak?
  • Czy wszyscy cieszyli się z nadejścia wakacji?
  • Czy wakacyjny czas jest przyjemny?
  • A może są jakieś wady tego okresu, w którym nie chodzi się do przedszkola?

 

 „Wakacyjne podróże”- wykonanie pracy plastycznej. Namalowanie farbami wymarzonego miejsca na wakacyjny wypoczynek.


"Letnie rymowanki" - zabawa rozwijająca pamięć. Pokazujemy dziecku obrazek i powtarzamy trzy razy sylaby i rymowankę, dziecko powtarza razem z nami. Następnie pokazujemy dziecku tylko sylabę, zakrywając obrazek.

 

 

Wtorek "Co zabierzemy na wakacje"

 

Rozgrzewka z Kubusiem „Ćwicz – Kubuś na boisku”

https://www.youtube.com/watch?v=HyNxfTcCkCQ&feature=youtu.be


„Co zabieramy na wakacje” – rozwiązywanie zagadek


Każdy uczeń go posiada,

Zeszyty do niego wkłada.

Także w górach albo w lesie

Na swych plecach z chęcią niesie. (plecak)


Pokonuje morskie fale,

Silnik niepotrzebny wcale.

Łódka z żaglem jest to taka.

Bardzo piękna. Zgadnij, jaka? (żaglówka)


To są buty specjalne,

na specjalne drogi.

Na jesienne deszczyki,

na wiosenne roztopy.

Nie są to trzewiki,

nie są to bambosze.

To są niezawodne, gumowe... (kalosze)


Choć ma igłę – nie szyje,

Choć ma szybkę – nie szybuje.

Choć ma wskazówki – nie godzinę,

Lecz drogę wskazuje. (kompas)


Domek z materiału.

Łatwo go zbudować.

Trochę linek, śledzi.

uż można się chować. (namiot)


Mały, lekki, kolorowy,

latem zawsze modny.

Dobry do hasania w wodzie,

na plażę wygodny. (strój kąpielowy)


Można na niej się opalać,

zamki z piasku też budować.

Gdy się znudzi, można wolno

brzegiem morza spacerować. (plaża)


Ochroni Cię przed wiatrem,

kiedy jesteś na plaży.

Poczujesz wtedy jak mocno

letnie słońce praży. (parawan)


By chronić skórę latem

przed słońca nadmiarem.

Smaruj się nim, a potem

opalaj z umiarem. (krem)


„Co włożę do plecaka” - zabawa dydaktyczna. Rozmowa z dzieckiem na temat rzeczy niezbędnych podczas wakacyjnych wyjazdów. Zbieramy wcześniej dane przedmioty i chowamy w różnych miejscach. Mogą to być przykładowo: strój kąpielowy, okulary przeciwsłoneczne, krem z filtrem, zabawki do piasku. Zadaniem dziecka jest znaleźć przedmioty i schować do plecaka/ torby.


„W plecaku” - zabawa matematyczna. Utrwalenie kierunków- zadaniem dziecka jest położyć wybrane przedmioty w odpowiednim miejscu- za, przed, obok, w, po lewej stronie, po prawej stronie, nad plecakiem.

 

 

Środa "Bezpieczne Wakacje"

 

"Bezpieczne wakacje"wysłuchanie piosenki, rozmowa na temat jej treści. 

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

  • Jak zachowywać się bezpiecznie podczas wakacji?
  • Jakie zasady są najważniejsze podczas letniej zabawy?
  • Jak należy bezpiecznie przechodzić przez ulicę?
  • Co należy robić podczas burzy?
  • Czy można rozmawiać z nieznajomymi?
  • Czy można podawać im swój adres?
  • Jak należy bezpiecznie podróżować autem? Co robić podczas upałów?


„Bezpieczne wakacje w górach i nad wodą” - obejrzenie filmów edukacyjnych. Rozmowa na temat zasad bezpiecznego odpoczynku w górach i nad wodą.

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

 

„Bezpieczni na pasach” - zabawa ruchowa.  Dziecko rysuje i koloruje dwa sygnalizatory świetlne, jeden z czerwonym, drugi z zielonym światłem. Rodzic pokazuje na zmianę dwa sygnalizatory świetlne, zadaniem dziecka jest poruszać się lub zatrzymywać. Warto wyciąć białe paski i ułożyć na dywanie.

 

"Wakacyjne podróże" wysłuchanie bajki.

https://www.youtube.com/watch?v=EL4cBT-B-VE

 

Karty pracy- rodzice posiadający drukarkę mogą wydrukować dzieciom karty pracy. https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/lato/

 

 

Czwartek "Do widzenia , przedszkole!"


"Łańcuszek z głoskami” - zabawa językowa. Rodzic rozpoczyna zabawę wypowiadając jakieś słowo, np rok. Zadaniem dziecka jest wyodrębnić ostatnią głoskę i utworzyć słowo zaczynające się tą głoską. Pamiętajmy o wypowiadaniu dość krótkich słów.


"Wakacyjne liczenie"- zadaniem dziecka jest przeliczenie obrazków i podanie liczby. Warto przećwiczyć przeliczanie zarówno w aspekcie głównym (jeden, twa, trzy), jak i porządkowym (pierwszy, drugi, trzeci). Dzieci mogą wskazywać daną liczbę wśród trzech. 


"Lody"- zajęcie kulinarne- wspólne przygotowanie owocowych lodów. Zamiast pojemniczków można wykorzystać opakowania po jogurtach.

 

Piątek 


„Przedszkolne wspominki” - rozmowa z dzieckiem na temat minionego roku w przedszkolu. Rodzic rozpoczyna zdanie, dziecko je kończy, np. W przedszkolu lubiłam / lubiłem, gdy…; W przedszkolu nie lubiłam / nie lubiłem, gdy…; W przedszkolu czułam / czułem się…, Tęsknię za... Najbardziej będzie mi brakować... 


„Kalambury” - zabawa pantomimiczna. Dziecko odgrywa ruchem różne zabawy poznane w przedszkolu, rodzic zgaduje, następnie zamieniają się rolami.


„Grzechotkowe rytmy” - zabawa muzyczno- rytmiczna. Dziecko wykonuje ( z pomocą rodzica) grzechotkę -  według własnego pomysłu. Włączamy dziecku ulubione piosenki, zadaniem dziecka jest używanie grzechotki zgodnie z rytmem. Dziecko określa nastrój i tempo utworów.


„Najbardziej” - dziecko otrzymuje dwie kartki. Na jednej rysuje to, co najbardziej podobało mu się w przedszkolu, na drugiej to, czego najbardziej nie lubiło. Po skończonej pracy dziecko opowiada o swoich obrazkach.


Piosenka na pożegnanie przedszkola, posłuchajcie

https://www.youtube.com/watch?v=8JYyc0eSl_c


To już ostatni tydzień naszej wspólnej zdalnej edukacji. 

Dziękujemy za wszystko, powodzenia w dalszej edukacji ! Chwalcie się swoimi osiągnięciami,  zapraszamy do odwiedzin w przedszkolu!



Lukasz_Skrzypiec, 13-07-2020, odsłon: 10

Gmina Udanin

Unia Europejska

Europejski Fundusz

Społeczny

Kapitał Ludzki

Narodowa Strategia

Spójności

 

Klauzula Informacyjna

( format *.PDF ) - pobierz


Klauzula Informacyjna

( format *.JPG ) - pobierz

 

Konto użytkownika
Witaj,
nie jesteś zalogowany.

Zaloguj się

__________________________________________________________________________