Menu strony
Strona główna
Zdjęcia grupa "Motylki"
Zdjęcia grupa "Biedronki"
Filmy
Ogłoszenia
Dokumenty
Wyszukiwarka
Twoje konto
Nauczanie zdalne gr."Biedronki"4-5-latki
Nauczanie zdalne gr. "Motylki" 3-4-latki
Wznowienie pracy przedszkola
Deklaracja dostępności
Kontakt
Zdrowy przedszkolak

Książka moim przyjacielem


Bezpieczny Przedszkolak

WITAMY NA STRONIE PRZEDSZKOLA W UJEŹDZIE GÓRNYM

ROK SZKOLNY 2020/2021

29.03.2021r. - 02.04.2021r."Święta Wielkanocne"

29.03.2021r. - 02.04.2021r. - Święta Wielkanocne

 

Witam serdecznie wszystkie dzieci i rodziców.

Bardzo proszę o wykonywanie zadań i ćwiczeń przypisanych do danego

dnia oczywiście w miarę Państwa możliwości.

Czekam na wasze prace biuro@dreslandia.com lub messengera.

Zapraszam do zabawy:)


Czy wiecie jakie Święto zbliża się do Nas wielkimi krokami? Tak, to Wielkanoc. W tym tygodniu poznamy symbole i zwyczaje związane z tymi Świętami.

 

Poniedziałek „Rozmowa o tradycjach”


Pierwszym waszym zadanie będzie wysłuchanie opowiadania.

Następnie musicie odpowiedzieć na kilka pytań. Powodzenie... :)

 

1.O kurce, która zapominałaby o tradycji

Marlena Szeląg


Słońce tego dnia odważnie przedzierało warstwę chmur, a jego promienie ogrzewały wymarzniętą po zimie ziemię. I choć już niespełna miesiąc temu zniknęły ostatnie śniegi, a na wierzbach pojawiły się kotki, to dopiero ten dzień przyniósł prawdziwe ocieplenie.

     Wiejską dróżką wijącą się pomiędzy pastwiskami, polami i łąkami, wesoło podśpiewując, maszerował tego dnia młodziutki suseł Sylwek, który niedawno obudził się z zimowego snu. Szedł dość długo i poczuł się zmęczony. Rozejrzał się wokół i zauważył wysoką lipę. Postanowił do niej podejść na odpoczynek. Gdy zbliżył się nieco do drzewa, spostrzegł siedzącą pod nim smutną kokoszkę i rozsypane wokół niej jajka.

– Cześć, jestem Sylwek. Co ci się stało? – zapytał z ciekawości suseł.

– Ja, ja... nie wiem. Nic nie wiem, bo nic nie pamiętam! Bardzo boli mnie głowa, mam ogromnego guza! – rzekła przestraszona, obolała kurka i zapłakała.

– Zaraz, zaraz, nie płacz. Pomogę ci... – rzekł suseł serdecznym tonem i zabrał się do zbie-rania rozsypanych na ścieżce kolorowych jajek. Wrzucał je z powrotem do białego koszyka z żółtą wstążką.

– Może ty wiesz, kim jestem i co tu robię? – zapytała kokoszka głosem pełnym nadziei.

– Niestety nie wiem, ale czekaj... Nie martw się! Jak razem pomyślimy, to na pewno coś wymyślimy! W końcu... co dwie głowy, to nie jedna! – pocieszył kokoszkę Sylwek i zaczął drapać się po czole, myśląc, co mogło się stać. Wyjął ze swojej torby wielką lupę i przeglądał z wielką dokładnością ścieżkę w poszukiwaniu czegoś, co pomogłoby rozwiązać zagadkę.

– Już wiem! To jest przyczyna całego zajścia! – suseł podskoczył z radości i wskazał na wy-stający gruby korzeń lipy. Wyjaśnił, że prawdopodobnie nieuważna kurka potknęła się o niego i przewróciła. Stąd guz na głowie, utrata pamięci i rozsypane na ścieżce jajka.

– Masz rację, coś mi się przypomina. Tak, potknęłam się o niego i uderzyłam o ten tu kamień – zaczęła sobie przypominać kokoszka. – Szłam, o tamtędy, z koszykiem tych jajek, ale dokąd szłam? Tego już nie pamiętam... – kurka znów posmutniała.

– Ty, popatrz! Popatrz na te jajka! One są dziwnie kolorowe! Przecież nie ma takich jajek. Ktoś musiał je pomalować! – krzyknął suseł.

– Ale po co komu pomalowane jajka? – zdziwiła się kurka.

– Tego nie wiem, ale się dowiem. Czekaj, pomyślmy troszeczkę – to mówiąc, suseł znowu za-sępił się i zatopił w rozmyślaniach., ale mimo że długo myślał, nic nie przychodziło mu do głowy.

– Witajcie, moi przyjaciele! Co tak dumacie pod tym drzewem?! – ukłonił się zając, który pojawił się nie wiadomo skąd.

– Cześć, próbujemy rozwikłać zagadkę podróży kurki i tajemnicę kolorowych jajek – odrzekł suseł.

– Przecież to proste! To są pisanki. Przed Wielkanocą maluje się jajka, żeby były kolorowe. To taka pradawna tradycja. Kolorowe jajko jest symbolem świąt.

– Aaa, teraz pamiętam! Już wszystko sobie przypomniałam! – wykrzyknęła uradowana kur-ka i opowiedziała całą historię. Wczoraj wieczorem malowała jajka, żeby dzisiaj rozdać je zwie-rzętom, które prosiły ją o pomoc w ich ozdabianiu.

 – Pewnie czekają na pisanki, a ja już jestem spóźniona. Będą zasmuceni, jeśli dziś im ich nie dostarczę. Nie będą mogli świętować Wielkanocy! Muszę czym prędzej rozdać je przyjacio-łom, żeby tradycji stało się zadość. Pomożecie mi? – zapytała kokoszka swoich nowych znajo-mych. I tak we troje roznosili barwne jajka aż do samego zmierzchu.

– Rozdaliśmy wszystkie pisanki. Niestety kurko, dla ciebie zabrakło... Nie została ani jedna... Część stłukła się podczas twojego porannego upadku... – zasmucił się suseł.

– To nic! – powiedziała kokoszka i dodała – zaraz nowe pomaluję i siebie oraz was nimi obdaruję!

– A ja ci chętnie pomogę! – skoczył zając z radości.

– Ja też się przyłączę, choć nigdy jajek nie malowałem i świąt w ten sposób nie świętowa-łem! – powiedział zachwycony suseł.

Zwierzęta w domu kurki malowały jajka pół nocy, dobrze się przy tym bawiąc. A rano za-siedli razem do wielkanocnego śniadania, które przygotowała kokoszka w podzięce za pomoc. Na stole nie zabrakło oczywiście barwnych pisanek, które tak skrzętnie cała trójka ozdabiała kilka godzin temu.

– Tradycja to dobra rzecz! Kultywując ją, można się dobrze bawić i razem spotkać. To takie ożywianie na chwilę pradawnych zwyczajów. Od dziś i ja będę w ten sposób obchodził Wiel-kanoc! – powiedział szczęśliwy suseł, trzymając w łapce pomalowaną niezdarnie przez siebie pisankę

 

Pytania: Na pewno pójdzie wam świetnie... trzymam kciuki:)

  • Kogo podczas wiosennego spaceru napotkał suseł Sylwek?
  • Co się przytrafiło kokoszce?
  • Kto pomógł rozwikłać zagadkę kolorowych jajek?
  • Jak nazywały się kolorowe jajka, które rozsypała kurka?
  • Czego symbolem jest pisanka?
  • Po co kurka niosła kolorowe jajka?
  • Kto pomógł jej w roznoszeniu jajek?
  • Dlaczego dla kurki zabrakło pisanek?
  • W jaki sposób zwierzęta rozwiązały ten problem?
  • Kto zasiadł do świątecznego śniadania w domu kurki?
  • Co postanowił suseł Sylwek, gdy trzymał w łapce pisankę, i dlaczego?

A teraz trochę się poruszamy...


2.„Wyścig z pisankami” –  Dzieci mają na łyżkach jajka lub piłeczki pingpongowe. Zadaniem dzieci jest dobiec do wyznaczonego miejsca, wrócić i podać łyżkę z jajkiem / piłeczką następnej osobie. Wygrywa ten pokonają trasę pierwsi, nie upuszczając jajka / piłeczki. Zapraszamy rodziców do wspólnej zabawy:)


Ciekawa jestem kto wygra...:)


3„Zbieramy rozsypane jajka” – zabawa ruchowa, utrwalanie nazewnictwa związanego z orientacją przestrzenną. Rodzic rozmieszcza w różnych miejscach kolorowe jajka (papierowe sylwety). Dziecko maszeruje w rytmie muzyki. Gdy muzyka cichnie, szuka ukrytych sylwet pisanek. Gdy wszystkie pisanki zostaną odnalezione, dziecko  przelicza swoje pisanki i mówi, gdzie je znalazło, np. na półce, pod stołem, na krześle, obok drzwi, za misiem, przed lalą, na parapecie, między kwiatami.

 

4.Praca z KP2.23 Dziecko koloruje obrazek przedstawiający koszyk wielkanocny, wycina obrazek wzdłuż linii, a następnie układają go i naklejają na kartce. (3-4-latki) Dzieci 3-letnie proszę dorysować na drugiej stronie cztery linie poziome aby kartka była podzielona na 5 części.


5.Praca z KP2.23 – Dziecko łączy w pary mamę i jej dziecko za pomocą nalepek ze śladami, następnie wybierają zwierzątko pasujące do koszyczka wielkanocnego i nalepiają je obok koszyczka.  (3-latki)

 

Dziękuję za prace Piękne :)

 

 


Hania Czupak


 

Wtorek “Wielkanocne tradycje”


Witam Was Motylki zapraszam do dzisiajszej zabawy :)


1.„Już niedługo święta” – rozmowa z dziećmi na podstawie doświadczeń dzieci oraz ilustracji dostępnych. Rodzic na początku opowiada o tym, jak ludzie przygotowują się do świąt wielkanocnych. Opowiada o porządkach, o gotowaniu tradycyjnych potraw, o zwyczajach (święcenie pokarmów, obchodzenie grobów, śmigus-dyngus). Następnie dzieci opowiadają, co robi się w ich domach, by przygotować się do świąt.

 



2.„Śmigus” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści.

Maria Konopnicka


Panieneczka mała

Rano dzisiaj wstała:

Śmigus! Śmigus!

Dyngus! Dyngus!

Bo się wody bała.

 

Panieneczka mała

W kątek się schowała!

Śmigus! Śmigus!

Dyngus! Dyngus!

Bo się wody bała.

 

Panieneczka mała

Sukienkę zmaczała:

Śmigus! Śmigus!

Dyngus! Dyngus!

Choć się wody bała.


Pytanka:

  • Jakiej tradycji była mowa w wierszu?
  • Kto wstał rano?
  • Czego się bała Panieneczka?
  • Gdzie się schowała?
  • Co zmoczyła Panie-neczka?

3.„Kura znosi jajka” -  Dziecko porusza się w rytmie podanym przez rodzica. Na przerwę rodzica dziecko rzuca kostką do gry, mówiąc: Kura znosi jajka. Ile ich zniosła?. Dzieco liczy i podaje liczbę oczek, a potem tyle razy mówi ko.


A teraz poćwiczymy rączkę :)


Karta pracy Zajączek - Połączyć kropeczki i pokolorować. (3-4-latki)

https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/wielkanoc/


4.Pisanki - pokoloruj 6 pisanek (każda pisanka na inny kolor) i wytnij, będą nam potrzebne do zadania matematycznego „Liczymy pisanki”


 Proszę skopiować obrazek do worda i wydrukować.

 

   

 

Super, dziękuję :)



 

 

 

Środa "Zbieramy jajka"


Dzisiaj będą wam potrzebne jajka które wykonaliście we wtorek. Zaczynamy...:)


1.„Liczymy pisanki” – Rodzic przygotowuje szablony pisanek (wykonaliście je we wtorek) . Dzieci operują, manipulują liczmanami i rozwiązują zadania.

 

 1.Ola do koszyka włożyła 4 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 2. Ile pisanek jest w koszyku?


 2.Kasia włożyła do koszyka 2 pisanki. Zosia włożyła 2 pisanki. Przyszedł Staś i też włożył 1 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku?


 3.Mama pomalowała 3 pisanki. Tata pomalował 1 pisanki. Ich synek pomalował tylko 1. Ile pisanek pomalowali razem?


 4.W koszyku było 6 pisanek. Przyszedł Krzyś i wyjął 3 jajka. Ile pisanek pozostało w koszyku?


2.Integracja muzyki z plastyką”. Dzieci, słuchając muzyki, rysują szybko pionowe kreski. Gdy następuje przerwa w muzyce, zmieniają kolor. Gdy muzyka wraca, znowu zaczynają rysować. Powtarzamy to 3, 4 razy.


Motylki, teraz mam dla Was specjalne zadanie :)

 

3."Kurczątko z koszyczkiem" - Składanie obrazka według wzoru. Obrazek przedstawiający kurcztko z koszyczkiem. Pociąć wzdłuż linii, ułożyć na drugiej kartce a następnie przykleić.

 

https://eduzabawy.com/karty_pracy/puzzle2/wielkanoc5/

( puzzle 5 elemntów)

 

https://eduzabawy.com/karty_pracy/puzzle2/wielkanoc10/

(puzzle 10 elemntów)

 

Antoś Rajczykiewicz

 


Czwartek


1 „Wielkanocne zagadki” – rozwiązywanie zagadek słownych M. Szeląg.


Baranek

Położyły go obok rzeżuchy w

wielkanocnym koszyku

maluchy. Dołożyły pięć pisanek:

„Niech się cieszy, nasz...!”


Koszyczek wielkanocny

W nim baranek i pisanki,

wielkanocne niespodzianki.

W nim też kurczak się ukrywa,

jak ten koszyk się nazywa?


Baba wielkanocna

Słodkim lukrem jest polana,

na Wielkanoc jest podana.


Pisanki

Na Wielkanoc jajka

zdobię, różne szlaczki

na nich robię.

Dodam także naklejanki

i tak z jajek są...


2. Zajączki do domu” – zabawa ruchowa na czworakach. Każde dziecko siedzi w siadzie podpartym w małej obręczy-norce. Na sygnał rodzic.: Zajączki na spacer! dzieci poruszają się na czworakach skokiem zajęczym pomiędzy obręczami. Na hasło: Zajączki do domu! – wracają do swoich obręczy.

 

3.Proszę skopiować obrazek, wkleić do worda i wydrukować.


 

 




Gmina Udanin

Unia Europejska

Europejski Fundusz

Społeczny

Kapitał Ludzki

Narodowa Strategia

Spójności

 

Klauzula Informacyjna

( format *.PDF ) - pobierz


Klauzula Informacyjna

( format *.JPG ) - pobierz

 

Konto użytkownika
Witaj,
nie jesteś zalogowany.

Zaloguj się

__________________________________________________________________________